Τρίτη

ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΚΑΡΤΕΛ

ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΜΑΣ « ΚΑΡΠΑΖΩΝΟΥΝ » ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΟΙΟΙ ΜΑΣ ΚΑΡΠΑΖΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ; ; ;

Το ακολουθούν κείμενο είναι μεγάλο. Γιατί μεγαλύτερο είναι το έγκλημα σε βάροs των Πολιτών που περιγράφει. Πόσοι από μαs γνωρίζουν τα «κερατιάτικα» που πληρώνομε για την «Ανεξάρτητη Επιτροπή Ανταγωνισμού», να μαs. . . «προστατεύει» τάχα, από τη εκμετάλλευση των κοινωνικών απόβλητων ; ; ; Και η μεγάλη κοροϊδία είναι που εμείs οι Πολίτεs, ακούμε « Ανεξάρτητη Αρχή » και κοιμόμαστε ήσυχοι τον . . . νήδυμον ύπνον. Και τιs άλλεs επίσηs «Ανεξάρτητεs» όπωs ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειαs), ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών + Ταχυδρομείων), ΕΣΡ (Εθνικό Συμβούλιο Ραδιο-Τηλεόρασηs ή για την ακρίβεια τηλεσκουπιδιών) και πάνω απ’ όλεs η ΑΠΠΔ (Αρχή Προστασίαs Προσωπικών Δεδομένων) καταφύγιο κάθε «απατεώνα, καταχραστή, υπόλογου ποινικού δικαίου και γενικώs κάθε κακοποιού», που προστατεύει την «ανυποληψία, ατιμία και αντικοινωνικότητα» τηs προσωπικότητάs του !

Τι πληρώνομε οι άμοιροι Πολίτεs με την αδιαφορία μαs όνταs σκόρπιοι. Ακόμη μια ακλόνητη απόδειξη τηs αδήριτηs ανάγκηs, τηs μόνιμηs, ισχυρήs παρουσίαs των Πολιτών απέναντι στην επέλαση των αρουραίων. Το αντίδοτο εξόντωσήs τουs ολοφάνερο : η ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΠΟΛΙΤΩΝ !


ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΚΑΡΤΕΛ

Ομιλία Γιώργου Κοσμόπουλου, Προέδρου Μ.Κ.Ο. STOPCARTEL στιs 30-10-2008


Αρχικά ήταν φανερό ότι η απόφαση διοργάνωσηs ενόs συνεδρίου με θέμα τα καρτέλ στην Ελλάδα απαιτούσε τόλμη, αφού εξ ορισμού θα αποτελούσε πρόκληση προs δύο κατευθύνσειs :

- τουs οικονομικούs παράγοντεs

- τουs πολιτικούs

Εμείs θεωρήσαμε ότι μπορεί να αποτελέσει αρχή διεργασιών με αποδέκτεs και τουs δύο, για να αρχίσει επιτέλουs η δημόσια συζήτηση για τη λειτουργία τηs αγοράs και την απελευθέρωση των δυνάμεων του υγιούs ανταγωνισμού και όχι μόνο

Προηγουμένωs, θεωρώ απαραίτητο να διευκρινίσω ότι το STOPCARTEL είναι ο διακριτικόs τίτλοs τηs Ένωσηs Θυμάτων Καρτέλ και Μονοπωλίων, η οποία ιδρύθηκε ωs Μη Κερδοσκοπικόs Οργανισμόs τον Νοέμβριο του 2006, από την ανάγκη αντιμετώπισηs των δυσμενέστατων συνεπειών, τιs οποίεs υφίστανται τα θύματα των καρτέλ και των μονοπωλίων. Θύματα είναι οι μικροί και μεσαίοι επιχειρηματίεs που καθημερινά συνθλίβονται από τιs καταχρηστικέs πρακτικέs των ισχυρότερων επιχειρήσεων τηs αγοράs. Ακόμη βαρύτερο είναι, όμωs, το τίμημα που καλούνται να πληρώσουν οι καταναλωτέs, οι οποίοι καθημερινά βλέπουν τα εισοδήματά τουs να λεηλατούνται από τα καρτέλ και τα μονοπώλια, χωρίs να έχουν δυνατότητεs αντίδρασηs.

Στο STOPCARTEL πιστεύουμε, ότι μια πραγματικά ανεξάρτητη οργάνωση πολιτών, μπορεί

Να συμβάλλει στην καλύτερη πληροφόρηση τηs για τη δράση των καρτέλ και των μονοπωλίων,

Να ασκήσει ελεύθερα κριτική στιs αρχέs για τιs πράξειs και παραλείψειs τουs,

Να προτείνει μέτρα απελευθέρωσηs των δυνάμεων του ανταγωνισμού και αποτελεσματικότερηs

διερεύνησηs και αντιμετώπισηs των παραβιάσεων τηs αντιμονοπωλιακήs νομοθεσίαs

Να συμβάλει στον νεο κοινωνικό διάλογο, πού εμείs βλέπουμε νά έρχεται σάν αδήρητη ανάγκη.


Γνωρίζουμε ότι ο αγώναs μαs θα είναι μακρύs και δύσκολοs. Είναι, όμωs, ιδιαίτερα ενθαρρυντικό για όλουs μαs, ότι το STOPCARTEL έχει ήδη καταφέρει να κινήσει το ενδιαφέρον τών πολιτών μέσα και έξω από την Ελλάδα . Οι επισκέψειs χιλιάδων πολιτών στην ιστοσελίδα μαs την έχουν κατατάξει στην πρώτη θέση, μεταξύ πολλών που ασχολούνται με θέματα ανταγωνισμού διεθνώs, ενώ προτάσειs του STOP CARTEL για την καλύτερη οργάνωση τηs Επιτροπήs Ανταγωνισμού ( Ε.Α.) μνημονεύονται επανειλημμένα από κορυφαίεs διεθνείs εκδόσειs, όπωs του Global Competition Review.

Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι η Ελλάδα είναι η «μαύρη τρύπα» του ανταγωνισμού σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η ελληνική αγορά καταδυναστεύεται από πανίσχυρα καρτέλ, που αναπτύσσουν σχέσειs αλληλεξάρτησηs και διαπλοκήs με την πολιτική εξουσία, σε ένα περιβάλλον προκλητικήs ατιμωρησίαs και επικίνδυνηs παράλυσηs τηs Επιτροπήs Ανταγωνισμού.

Μεγαλο μερίδιο ευθύνηs ανήκει στουs πολιτικούs ηγέτεs καθώs υποβάθμισαν το ζήτημα του ανταγωνισμού στην τελευταία θέση τηs πολιτικήs ατζένταs.

Για πολλα χρόνια το μοντέλο ανάπτυξηs τηs χώραs μαs βασιζόταν στην κεντρική θέση του κράτουs στην επιχειρηματική ανάπτυξη. Προοδευτικά στο ρόλο αυτό άρχισε να παίρνουν μέροs μεγάλεs για την εποχή τουs επιχειρήσειs οι οποίεs βασισμένεs σε κεφάλαια προερχόμενα από το εξωτερικό πχ σχεδιο Μαρσαλ, Κοινοτικά πλαίσια, κλπ υποτίθεται ότι θα ανέπτυσσαν και θα εκμοντέρνιζαν την επιχειρηματικότητα στη χώρα .

Οι πολιτικέs ηγεσίεs που τείνουν λόγω του πολιτικού συστήματοs προs τιs βραχυπρόθεσμεs επιλογέs αναγκαστικά προσωρινέs και σύντομεs λύσειs, βοήθησαν στην εξέλιξη αυτή, αναγορεύονταs ένα μικρό αριθμό επιχειρήσεων σε προνομιακό συνομιλητή τηs εξουσίαs και συνδιαμορφωτή πολλών πτυχών τηs οικονομικήs πολιτικήs. Έτσι διαμορφώθηκε μία αμφίδρομη σχέση πολιτικήs- οικονομικήs εξουσίαs από την οποία έλειπαν :

- Ο πολιτικόs έλεγχοs σε επίπεδο ηγεσιών. -- Ο δημοκρατικόs έλεγχοs από τη βάση τηs κοινωνίαs.

καθ’ οσον οι ψηφοφόροι είχαν και έχουν έλλειμμα πληροφόρησηs.

Να μην ξεχνάμε, επίσηs, ότι σε αυτό το περιβάλλον, η δραστηριοποίηση ισχυρών πολυεθνικών ομίλων όχι μόνο δεν βελτίωσε τιs συνθήκεs ανταγωνισμού, αλλά έχει καταλήξει να διευρύνει τον κύκλο των μεγάλων επιχειρήσεων που νέμονται την αγορά πέρα από κάθε έννοια στοιχειώδουs σεβασμού στουs κανόνεs του ανταγωνισμού.

Η Πολιτεια σε ευθυγράμμιση με τουs κανόνεs τηs ΕΟΚ , εισήγαγε το 1977 τον αντιμονοπωλιακο νόμο 703/77 που προέβλεπε και την ίδρυση και λειτουργία τηs Ελληνικήs Επιτροπήs Ανταγωνισμού η οποία ήδη από το 1995 έχει αναβαθμισθεί θεσμικά, ωs Ανεξάρτητη Αρχή !

Από το 1995 μέχρι το 2006, η Επιτροπή μαs ήταν σταθερά στην τελευταία θέση τηs κατάταξηs των αντιμονοπωλιακών Αρχών στιs χώρεs του ΟΟΣΑ. Ουσιαστικά είχε περιορισθεί σε ρόλο «τροχονόμου» των επιχειρηματικών συμφωνιών, εξετάζονταs και εγκρίνονταs συμπράξειs επιχειρήσεων, δηλαδή κυρίωs εξαγορέs και συγχωνεύσειs.


Το 2006 η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού αναδιοργανώθηκε και για πρώτη φορά άρχισε να διερευνά υποθέσειs παραβιάσεων τηs αντιμονοπωλιακήs νομοθεσίαs, συντάσσονταs συνολικά 24 εισηγήσειs προs την Ολομέλεια τηs Επιτροπήs. Οι περισσότερεs από αυτέs, όπωs είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, στοιχειοθετούσαν σοβαρέs παραβάσειs και κατέληγαν σε προτάσειs επιβολήs υψηλών προστίμων σε ισχυρούs επιχειρηματικούs ομίλουs.

Κατά τραγική ειρωνία, την ίδια χρονιά που η Επιτροπή για πρώτη φορά «σήκωσε κεφάλι», είδε και το κύροs τηs να καταβυθίζεται, από το γνωστό σε όλουs μαs σκάνδαλο, το οποίο κατέληξε στη φυλάκιση του πρώην Γενικού Διευθυντή Ανταγωνισμού Παναγιώτη Αδαμόπουλου.

Ξεφεύγει από το αντικείμενο αυτήs τηs εισήγησηs η ποινική αξιολόγηση αυτήs τηs περίεργηs υπόθεσηs, που εξετάζεται αυτή την περίοδο από τη Δικαιοσύνη. Από τη σκοπιά του STOP CARTEL, όμωs,οφείλουμε να επισημάνουμε τα εξήs:

1. Η έρευνα τηs Γενικήs Διεύθυνσηs Ανταγωνισμού όντωs αποκάλυψε τη δράση ενόs μεγάλου καρτέλ στιs βιομηχανίεs γάλακτοs.

2. Για πρώτη φορά η Γενική Διεύθυνση αξιοποίησε, στο πλαίσιο τηs έρευναs για το καρτέλ στο γάλα, το θεσμό του Προγράμματοs Επιείκειαs, που αποτελεί διεθνώs βασικό εργαλείο για την αποκάλυψη των καρτέλ

3. Γεγονόs είναι, ότι το αναφερθέν σκάνδαλο, που αντίστοιχο του δεν έχει καταγραφεί στα διεθνή χρονικά, εξουδετέρωσε το Πρόγραμμα Επιείκειαs,

4. Αυτονόητο επίσηs είναι ότι αυτό το σκάνδαλο λειτούργησε καταλυτικά στη συνείδηση τηs κοινήs γνώμηs και του επιχειρηματικού κόσμου, απαξιώνονταs την αντιμονοπωλιακή Αρχή

Από την παραπάνω πορεία φαίνεται ο κεντρικόs ρόλοs στιs εξελίξειs στην οικονομία τον οποίο έπαιξε η διαχρονική ουσιαστικά ανυπαρξία τηs Ε.Α. τηs οποίαs κύρια και μόνιμα χαρακτηριστικά τηs ήταν :

-- Η καθυστέρηση των παρέμβασεων τηs -- Η χλιαρότητα των αποφάσεων -- Η αδιαφάνεια στο έργο τηs.

Οι λίγεs αποφάσειs που έχουν εκδοθεί ήταν προκλητικά ευνοϊκέs για τουs παραβάτεs. Θυμίζουμε :

-- τα γελοία πρόστιμα σε καρτέλ βιομηχανιών συσκευασίαs ροδακίνων.

-- την ατιμωρησία του τραπεζικού καρτέλ στιs διατραπεζικέs προμήθειεs.

-- την προκλητική απόφαση, με την οποία εγκρίθηκαν όλεs οι καταχρηστικέs πρακτικέs των δικηγορικών συλλόγων, οι οποίεs υποχρεώνουν τουs πολίτεs να πληρώνουν διπλέs αμοιβέs δικηγόρων, όταν έχουν υποθέσειs που εκδικάζονται μακριά από την επαγγελματική έδρα του συνηγόρου τουs.

-- Τιs υποθέσειs που αφορούν το καρτέλ δύο μεγάλων εταιρειών στην αγορά καυσίμων, την κατάχρηση δεσπόζουσαs θέσηs από την κυρίαρχη εταιρεία τηs αγοράs καφέ, την υπόθεση τηs Λαχαναγοράs Αθηνών, παρότι έχει εισαχθεί στην Ολομέλεια πριν τρία χρόνια, που η Ε.Α. ακόμη δεν έχει καταφέρει να εκδώσει αποφάσειs.!

-- Για την υπόθεση των απορρυπαντικών συντάχθηκε μία εισήγηση, αλλά παραμένει σε εκκρεμότητα η δεύτερη και ακόμη η Ολομέλεια δεν έχει λάβει αποφάσειs ! ! !

Δεκάδεs είναι οι ημιτελείs έρευνεs και οι καταγγελίεs που παραμένουν «παγωμένεs» ή «εξαφανισμένεs». Αναφέρουμε ενδεικτικά τα προϊόντα ή τουs κλάδουs που αφορούν : τσιμέντα και προϊόντα χάλυβα, μπύρα, το λάδι, καπνά, τα σιτηρά, άλευρα, εμφιαλωμένα νερά και αναψυκτικά, παγωτά, ρύζι, ντομάτεs, κρουασάν, αλκοολούχα ποτά, καλλυντικά, αυτοκίνητα, διανομή του Τύπου, διαγωνισμοί νοσοκομείων, ανακύκλωση απορριμμάτων, χρηματιστηριακέs υπηρεσίεs. Περιττό είναι να επισημανθεί ότι ούτε η καταγγελία από το βήμα τηs Βουλήs, για τα καρτέλ στα ράφια των σούπερ μάρκετ έχει διερευνηθεί από την Επιτροπή.

Αντίθετα με τιs χρόνιεs πρακτικέs τηs, για τον κλάδο τηs ακτοπλοΐαs, η Επιτροπή προχώρησε σε έφοδο στα γραφεία τηs Ένωσηs Ακτοπλοικών Επιχειρήσεων και η εισήγηση τηs Γενικήs Διεύθυνσηs ήταν έτοιμη ένα μήνα αργότερα, ενώ η υπόθεση έχει ήδη εισαχθεί στην Ολομέλεια. Κατά σύμπτωση, για την υπόθεση αυτή είχε δείξει ιδιαίτερο πολιτικό ενδιαφέρον η κυβέρνηση.

Την νοσηρή αυτή κατάσταση, μέσα στην Ε.Α. τηs οποίαs τά μέλη ε ί ν α ι :

** υποστηρικτέs παραβατών όπωs ο εκάστοτε εκπρόσωποs του ΣΕΒ

** ελεύθεροι επαγγελματίεs, πάροχοι υπηρεσιών στιs μεγάλεs εταιρείεs

** το δε προσωπικό τηs ανειδίκευτο και απρόθυμο να ρισκάρει ρήξειs, έρχεται με καταγγελία του να

φωτίσει στιs 28-8-2008 ο Σύλλογοs εργαζομένων στην Ε.Α. ο οποίοs καταγγέλλει οτι :

## Πληθοs λειτουργιών τηs Επιτροπήs κινείται εκτόs νομιμότηταs .

## Ο Πρόεδροs ασκει πρακτικα και χρέη Γενικού Διευθυντή

## Υποθέσειs μετακινούνται απο τμήματοs σε τμήμα κατά αυθαίρετο τρόπο.

## Υπηρεσιακοί κανόνεs παραβιάζονται συστηματικά

## Ασκούνται παράνομεs μεθοδεύσειs που οδηγούν σε θαψιμο υποθέσεων.

Η λειτουργία αυτή τηs Ε.Α. αφορά ολόκληρο τον Ελληνικό λαό, αφού καταδίκασε την κοινωνία στην άγνοια και τον επιχειρηματικό κόσμο στην παράδοση στα χέρια του ολιγοπωλίου των μεγάλων !


Μέσα σε αυτό το πλαίσιο που επιγραμματικά περιγράφτηκε, διαμορφώθηκε μία κατάσταση μονοπώλησηs η ολιγοπώλησηs ολόκληρων κλάδων τηs Οικονομίαs με συνέπεια την παραγωγή εύκολου κέρδουs για τουs λίγουs των καρτέλ. Οι επιχειρήσειs μέλη των καρτελ,

- Αρχίσαν να υπολείπονται σε ανταγωνιστικότητα

- Συμπαρέσυραν βαθμηδον την Εθνική οικονομία στα τεράστια ελλείμματα του εμπορικου ισοζυγιου, αφου

τα προϊόντα και οι υπηρεσίεs μαs δεν αγοράζονται στο εξωτερικό λόγω κακήs ποιότηταs και υψηλού

κόστουs.

- Συγχρόνωs μέσα στη χώρα λόγω του τεράστιου ελλείμματοs του ανταγωνισμού αύξησαν ιλιγγιωδώs

τα κέρδη τουs επιβάλλονταs καταχρηστικέs τιμέs.


- Πρώτο βαρύ αποτέλεσμα του καρκινώματοs των καρτέλ που έγινε αισθητό στον Ελληνα πολίτη ήταν η

ενδημική ακρίβεια. Πολύ πριν ξεσπάσει η παρούσα οικονομικηή κρίση διεθνώs, το κόστοs ζωήs στην

Ελλάδα ήταν κατά 25-30% υ ψ η λ ο τ ε ρ ο από ότι ότι στη ζώνη του ευρώ.

- Δεύτερη απόδειξη στεγανοποίησηs και ποδηγέτησηs τηs ελληνικήs αγοράs είναι η κακή ποιότητα

προϊόντων και υπηρεσιών

- Και τρίτη η απόδειξη η απουσία ευρεσιτεχνιών και καινοτομιών καθώs οι μεγάλεs επιχειρήσειs δεν έχουν

κίνητρο ανάπτυξηs λόγω έλλειψηs ανταγωνισμού.

Η πορεία αυτή απειλεί πλέον την οικονομική επιβίωση και την κοινωνική ανάπτυξη τηs χωραs. Μέσα στο κλίμα αυτό η σημερινή πολιτική ηγεσία παραμένει ουσιαστικά αδρανήs. Θυμιζουμε.


Στιs 29-12-07 το Υπουργείο Ανάπτυξηs ζητά κοστολόγια, τα οποία οι περισσότερεs μεγάλεs επιχειρήσειs

αρνούνται προκλητικά να δώσουν.

Στιs 12-2-08 ο Υπουργόs Ανάπτυξηs δηλώνει η ότι οι καταναλωτέs . . . ευθύνονται για την ακρίβεια ! Την

ακραία αυτή δήλωση συμπληρώνει με το . . . ευφυολόγημα ότι στο χορό τηs ακρίβειαs χρειάζονται

δύο χορευτέs, από τουs οποίουs ο έναs είναι ο Ελληναs καταναλωτηs !

Στιs 22-2-08 ανακοινώνονται τα . . . σαράντα ένα μέτρα ! ! !

Στιs 23-4-08 στην ετήσια έκθεση τηs Τράπεζαs τηs Ελλάδοs ο απερχόμενοs Διοικητήs δηλώνει ότι οι

πρακτικέs καρτέλ είναι υπεύθυνεs για τον πληθωρισμό. Και το αποκορύφωμα :

Στιs 22-8-08 οι μεγάλοι επιχειρηματίεs και έμποροι στέλνουν τελεσίγραφο στον Υπουργό Ανάπτυξηs, «μην

τολμήσετε να μαs φορολογήσετε παραπάνω γιατί τη φορολογία θα την περάσουμε στιs τιμέs των

προϊόντων και υπηρεσιών».

Απέναντι στη λαίλαπα των καρτελ, η κοινωνία των Πολιτών βρέθηκε απολύτωs ανυπεράσπιστη.

-Δεν υπήρχε συγκροτημένη κοινωνική οργάνωση , η οποία να εκφράζει την οργή των πολιτών για την υποβάθμιση τηs ποιότηταs ζωήs που τουs επιβάλλει το σύστημα των καρτέλ μονοπωλίων, η οποία να εκφράζει τη θέληση των πολιτών να παρέμβουν επιτέλουs δραστικά σε όλεs τιs παραπάνω διαδικασίεs. Κάτω από τιs συνθήκεs αυτέs όπου υπάρχει έλλειμμα κρατικήs προστασίαs οι πολίτεs αναγκάστηκαν σε οργάνωση διεκδίκησηs των δικαιωμάτων τουs. Ετσι προέκυψε το STOPCARTEL Το δεύτερο συνθετικό (καρτελ) πάντοτε είχε σχέση με κάποια μορφή ανθρώπινηs βίαs. Για το σταμάτημα τηs όποιαs βίαs, τηs οικονομικήs, τηs εκμετάλλευσηs, του ΕΓΩ των ισχυρών, τηs απληστίαs των καρτελ σε βάροs των πολιτών, ιδρύθηκε το STOPCARTEL. Φυσικοί ιδρυτέs ενόs τέτοιου φορέα είναι Πολίτεs οι οποίοι έχουν υποστεί άμεσα τιs συνέπειεs των εγκληματικών πράξεων των καρτελ σε βαθμό υπερθετικό. Πλαισιωμένοι από νομικούs, οικονομολόγουs και άλλουs τεχνοκράτεs στον τομέα του ανταγωνισμού, σε εθελοντική βάση, δίνουμε πλέον καθημερινά τη μάχη υπεράσπισηs των δικαιωμάτων των Πολιτών - καταναλωτών και των φορολογουμένων.

.

Η σημερινή ημερίδα γίνεται μέσα σε μια πρωτοφανή παγκόσμια οικονομική συγκυρία που βρίσκει τουs Ελληνεs πολίτεs ήδη σε πιο μειονεκτική οικονομική θέση, με ένα κόστοs ζωήs αδικαιολόγητα ψηλότερο σε σχέση με τουs υπόλοιπουs Ευρωπαίουs και μια πραγματική οικονομία η καλή πορεία τηs οποίαs αφορούσε στην πραγματικότητα τουs λίγουs οικονομικά ισχυρούs αυτήs τηs χώραs.

Το STOPCARTEL, με βάση τά όσα ήδη έχουν αναφερθεί, φιλοδοξεί να αντικαταστήσει την ανύπαρκτη στην ουσία κρατική πολιτική ανταγωνισμού με μία συλλογική διεκδίκηση των δικαιωμάτων του πολίτη σαν καταναλωτή, φορολογουμένου, μικρομεσαίου.

Για να επιτευχθεί το εγχείρημα αυτό η πρώτη γενιά στόχων είναι για μαs,

- Αξιόπιστη Αντιμονοπωλιακή Αρχή

- Αυστηρή Αντιμονοπωλιακή νομοθεσία

- νομοθεσία προστασίαs των θυμάτων των καρτελ που εν κατακλείδι είναι όλοι οι πολίτεs.

Το STOPCARTEL ήδη από τον Ιούνιο 2007 είχε ζητήσει από την κυβέρνηση τη θεσμική αναδιάρθρωση τηs Επιτροπήs Ανταγωνισμού και κατάργηση εκπροσώπησηs φορέων και ιδιαιτέρωs του ΣΕΒ , οι οποίοι δεοντολογικά δεν έχουν θέση στη σύνθεση η μίαs Ανεξάρτητηs Διοικητικήs Αρχήs.

Δεν υπάρχουν σχόλια: