Κυριακή

Συνέντευξη - βόμβα της Ντόρας

Της ΝΙΚΗΣ ΖΟΡΜΠΑ

Η Ντόρα Μπακογιάννη απασφάλισε κι εκτοξεύει «βόμβες». Στη συνέντευξη που παραχωρεί στον Κυριακάτικο «Α.Τ.» επιβεβαιώνει ότι έχει κόμμα στα σκαριά και… στενές επαφές με γαλάζιους βουλευτές. Κατηγορεί τον Αντώνη Σαμαρά για διάλυση της Ν.Δ. και την κυβέρνηση για… αποφάσεις - «ρεζιλίκια». Χαρακτηρίζει «σκάνδαλο» το Βατοπέδι, «τρύπα στο νερό» την Εξεταστική του, ενώ βοά για τη Siemens: «Oλα, αλλά όλα, στο φως». Και δηλώνει για τις επιθέσεις που δέχεται: «Εχω ήσυχη τη συνείδησή μου και πλέον αδιαφορώ»…

* Πρόσφατα καταλογίσατε στον κ. Σαμαρά «πολιτικό οπορτουνισμό». Είναι η πρώτη φορά που καταφέρεστε εναντίον του προέδρου της Ν.Δ. Τι πυροδότησε αυτή την αντίδραση;
«Ενα κόμμα το οποίο κυβέρνησε τον τόπο οφείλει να βάλει πάνω απ’ όλα το συμφέρον των Ελλήνων και της Ελλάδας. Δεν μπορεί να κερδοσκοπεί πολιτικά, επενδύοντας στη δικαιολογημένη οργή του κόσμου και την αποτυχία της χώρας! Αρκεί να σας πω ότι μόλις η Ν.Δ. έβγαλε την ανακοίνωση για την καταψήφιση του ευρωπαϊκού μηχανισμού στήριξης, ο κίνδυνος πτώχευσης της χώρας τριπλασιάστηκε! Η Ελλάδα χρειάζεται ένα χρήσιμο κόμμα για μείζονα αντιπολίτευση. Χρήσιμο είναι ένα κόμμα όταν λέει την αλήθεια».
* Είναι η πολλοστή φορά που λέτε «να πούμε την αλήθεια». Μήπως είναι η ώρα να την πείτε κι εσείς; Ετοιμάζετε κόμμα;
«Εχω πει την απόλυτη αλήθεια: Τα κόμματα δεν δημιουργούνται από προσωπικές πολιτικές στρατηγικές. Δημιουργούνται για να δώσουν απαντήσεις στις ανάγκες της κοινωνίας. Τώρα προέχει η Ελλάδα. Γι’ αυτό ναι, είμαι εδώ, για να δώσω αυτή τη μάχη, με όλες τις δυνάμεις που έχω και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, όπου μου αναγνωρίζεται μία φωνή κύρους. Οπως κάνω τις μέρες αυτές με τις ομιλίες μου στη Γερμανία. Αν αύριο το πρωί η προσπάθεια αυτή μετεξελιχθεί σε ένα κόμμα ή όχι, αυτό θα φανεί. Αυτή τη στιγμή, δεν είναι η ώρα».
* Δεν φοβάστε μήπως σας χρεώσουν διασπαστικές κινήσεις στη Νέα Δημοκρατία;
«Ο πρόεδρος της Ν.Δ με διέγραψε, διαγράφοντας και τον τρόπο με τον οποίο σκέπτεται μεγάλη μερίδα στη Ν.Δ., αποκηρύσσοντας ουσιαστικά το ιδεολογικό εύρος της παράταξης. Η Ν.Δ. ήταν ένα κόμμα το οποίο το χαρακτήριζε η υπευθυνότητα -άλλες φορές με μεγαλύτερη επιτυχία, άλλες φορές με μικρότερη- διατηρώντας όμως ένα εύρος ιδεών το οποίο υπηρέτησαν όλοι της οι αρχηγοί, πρωτοστατούντος του Κωνσταντίνου Καραμανλή».
* Σήμερα, δεν είναι;
«Δυστυχώς, δεν είναι. Η Ν.Δ. μεταβάλλεται, ταχύτατα σε ένα προσωπικό κόμμα παλαιού τύπου, χάνει την ταυτότητά της παράταξης και διακρίνεται από φτώχεια ιδεών. Δεν με εκφράζει, γι’ αυτό θα επιδιώξω να κινηθώ στην ευρεία πλειοψηφία των πολιτών, που ταυτίζονται με τις δημιουργικές δυνάμεις της κοινωνίας η οποία σήμερα είναι σιωπηλή. Διατηρώ στενές επαφές με πάρα πολλά στελέχη -εντός και εκτός- Ν.Δ. που έχουν ανάλογους προβληματισμούς»…
* Είναι κυριαρχούσα πάντως η άποψη ότι δεν υπήρχε καμία περίπτωση να συνεργαστείτε με τον Αντώνη Σαμαρά.
«Κυρία Ζορμπά, πιστεύω στη σύνθεση των απόψεων και έχω αποδείξει πολλά χρόνια τώρα ότι πολιτεύομαι με αίσθημα ευθύνης. Εκανα το χρέος μου, έχω ήσυχη τη συνείδησή μου και πλέον αδιαφορώ για τις κατευθυνόμενες επιθέσεις που έχω δεχθεί τελευταία από την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος» η οποία με υβρίζει καθημερινά ή διαφόρους κονδυλοφόρους οι οποίοι θεωρούν ότι οτιδήποτε και να κάνω είναι εξορισμού ύποπτο, διαστροφικό, ιδιοτελές».
* Πέντε διαφορετικά πορίσματα για το Βατοπέδι. Πώς το σχολιάζετε;
«Ως ένα ενδεικτικό παράδειγμα ότι λειτουργούμε ακόμα με… χθεσινά ανακλαστικά. Δεν λέμε την αλήθεια: σήμερα νομική βάση για παραπομπές στην υπόθεση του Βατοπεδίου δεν υπάρχει. Ο κόσμος θέλει να δει κάποιους υπεύθυνους να μπαίνουν στη φυλακή, αλλά η αλήθεια είναι ότι η υπόθεση Βατοπεδίου δεν έχει τις νομικές προϋποθέσεις. Και δεν τη λέει κανείς, «χαϊδεύοντας» τα αφτιά της κοινής γνώμης».
* Τελικά ήταν σκάνδαλο το Βατοπέδι;
«Κατά τη γνώμη μου, ήταν. Οχι αναφορικά με την πολιτική απόφαση της Νέας Δημοκρατίας να κάνει τις ανταλλαγές, αυτή κρίνεται αν ήταν σωστή ή λάθος, Από αυτές τις ανταλλαγές όμως κάποιοι σίγουρα έβγαλαν χρήματα»…
* Αρα;
«Χρειάζεται να εξεταστεί ποιος, πώς, με τι μελέτες με ποιο κόστος για το Δημόσιο έκανε αυτές τις ανταλλαγές και πώς πάρθηκαν αυτές οι αποφάσεις. Αυτό δεν έγινε, άρα η Εξεταστική για το Βατοπέδι ήταν στην ουσία μια τρύπα στο νερό».
* Σε αντίθεση με την εξεταστική της Siemens…
«Πράγματι η Εξεταστική αυτή έχει βγάλει κάποια στοιχεία. Στόχος όμως είναι να βρεθεί σε ποιους κατέληξαν οι διαδρομές του μαύρου πολιτικού χρήματος, από τις προμήθειες και τις προγραμματικές συμβάσεις που έκανε η Ζίμενς με τον ΟΤΕ και τους άλλους δημόσιους φορείς. Αυτό είναι το ζητούμενο και για την κοινή γνώμη».
* Οι επαφές σας με τον Μιχάλη Χριστοφοράκο αριθμητικά τουλάχιστον εντυπωσιάζουν..
«Στην ιστορία της Ζίμενς έχω φάει απίστευτη λάσπη για τη δημόσια κοινωνική μου σχέση με τον Χριστοφοράκο. Εχω πει πολλές φορές κι είναι γνωστό σε όλους πως ήταν συμμαθητής μου και επί πολλά χρόνια πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου. Επαφές ήταν φυσικό να υπάρξουν. Κι ας μην ήταν τόσες όσες μου χρεώνουν, ουδέποτε τις έκρυψα. Δεν ήταν μυστικές, υπόγειες, περίεργες. Ξέρετε, αυτές είναι που φέρνουν τις μίζες. Οταν είναι καθαρός ο ουρανός τις αστραπές δεν τις φοβάται. Γι’ αυτό και ήμουν η πρώτη που ζήτησε τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για την υπόθεση αυτή, όταν ήμουν υπουργός επί κυβερνήσεως Ν.Δ.».
* Εκτιμάτε ότι σε αυτή την Εξεταστική θα βγουν… όλα στο φως;
«Το χρωστάει στον ελληνικό λαό να βγουν όλα στο φως κι όταν λέω όλα εννοώ, όλα. Να εμφανιστεί κάθε αρμόδιος να πει ποιες είναι οι σχέσεις του, ποιες παρεμβάσεις έκανε, πώς υπέγραψε τις όποιες συμβάσεις, γιατί τις υπέγραψε. Αυτή τη στιγμή γνωρίζουμε μόνο για τον κ. Μαντέλη και τον κ. Τσουκάτο. Είμαι βεβαία ότι υπάρχουν κι άλλοι»…


* Υπάρχει διάχυτη ανησυχία στο λαό ότι οδεύουμε προς πτώχευση.

«Υπάρχει. Λειτουργώντας επιβαρυντικά και στην ίδια την Οικονομία. Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το πακέτο βοήθειας που εξασφάλισε η Ελλάδα αποτελεί το μεγαλύτερο ποσό που έχει δοθεί ποτέ σε χώρα για τη στήριξή της. Με αυτή τη βοήθεια, ο κίνδυνος χρεοκοπίας ασφαλώς περιορίζεται. Αλλά δεν εξαλείφεται. Κάθε μέρα που περνά και οι στόχοι δεν επιτυγχάνονται, ο κίνδυνος μεγαλώνει. Ο πολύτιμος χρόνος που κερδίσαμε μέσω του μηχανισμού, δεν πρέπει να χαθεί»…


* Με ποιο τρόπο ο πολιτικός κόσμος θα ανακτήσει την αξιοπιστία του;
«Να σταματήσει να πουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες! Αν βγω και πω στο λαό ότι έχω ένα μαγικό ραβδί -αυτή ήταν η βασική μου κριτική στη Ν.Δ.- με το οποίο λέγοντας «όχι σε όλα» θα σώσω την Ελλάδα, ευτυχώς, δεν θα με πιστέψει κανείς. Ούτε κάποιοι άλλοι μπορούν να σπρώχνουν προς την καταστροφή, υπονομεύοντας π.χ. τον τουρισμό που είναι η βασική εξαγωγική μας δραστηριότητα. Δείτε τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη: Δεν είναι ανόητοι αυτοί που λαμβάνουν μέτρα. Απαιτούνται αποφάσεις και μέτρα».
* …Τα οποία κ. Μπακογιάννη έχουν στραγγίξει το λαό.
«Ακούστε, το Μνημόνιο αυτό περιλαμβάνει δυστυχώς και κοινωνικά άδικα μέτρα, τα οποία βεβαίως, καταψήφισα. Αυτό όμως είναι εξ ολοκλήρου, ευθύνη της κυβέρνησης. Εάν έκανε περικοπές από το σπάταλο κράτος θα είχαμε σώσει -τουλάχιστον- το πιο σημαντικό για μένα, τις συντάξεις. Ας μην έχουμε όμως αυταπάτες. Τώρα η μόνη ρεαλιστική επιλογή που έχουμε είναι ή ν’ ακολουθήσουμε μια δύσκολη πορεία που θα έχει μεν σοβαρό κοινωνικό κόστος αλλά θα σώσει τη χώρα ή μια ανεύθυνη στάση με καταστροφικό κοινωνικό κόστος που πρέπει να αποτρέψουμε πάση θυσία. Αυτή είναι η αλήθεια. Η Ελλάδα έχει τις δυνάμεις για να διαψεύσει τις φήμες και να αλλάξει πορεία. Αρκεί όλοι μας, πολίτες, πολιτικοί, επιχειρηματίες, να πορευτούμε υπεύθυνα με μοναδικό γνώμονα το συμφέρον της χώρας».

Δεν υπάρχουν σχόλια: