Πέμπτη

Τζον Κατσιματίδης: “Ο πλουσιότερος Έλληνοαμερικάνος της Νέας Υόρκης”



Όνομα: Τζον Κατσιματήδης
Όμιλος: Red apple Group
Διαμένει: στο Upper East Side την καλύτερη και ακριβότεη περιοχή του Μανχάτταν
Καπνίζει: τα αγαπημένα του πούρα Αβάννας
Διαθέτει: Ιδιωτικό τζετ με το οποίο επισκέπτεται και την Ελλάδα όταν έχει χρόνο
Οικογενειακή κατάσταση: παντρεμένος με την πανέμορφη Μάργκο με την οποία απέκτησε δύο παιδιά

Η περιουσία του κ Τζόν Κατσιματήδη που μεγάλωσε σε μία φτωχή συνοικία του Χάρλεμ σήμερα ξεπερνά το 1 δις δολάρια ενώ ο όμιλος επιχειρήσεων που κατέχει περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, την μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ-μάρκετ τροφίμων της Νέας Υόρκης και της Φλόριντα, 400 Βενζινάδικα αλλά ασχολείται και με το Real Estate. Την προηγούμενη χρονιά έκλεισε με τζίρο 3,3 δις δολαρίων και απασχολεί 8.500 ερζαζομένους. Ο κ. Κατσιματήδης φοίτησε-ενώ παράλληλα δούλευε ως εργάτης σε σούπερ μάρκετ- στο πανεπιστήμιο NYU από το οποίο δεν κατάφερε να πάρει ποτέ το πτυχίο του. Παρόλα αυτά το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο (ένα από τα δέκα καλύτερα όλων των Η.Π.Α.) τον ανακυρηξε επίτιμο διδάκτορα αλλά και επιχειρηματία της χρονιάς του 1997
Επίσης σήμερα είναι μέλος της επιτροπής διοίκησης του δημοτικού πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης. Έχει κάνει πολλές δωρεές σε διάφορα ιδρύματα, στην εκκλησία αλλά και στο δημοκρατικό κόμμα. Μετά από πολύ δυσκολία τελικά κλείσαμε το ραντεβού με τον πολυάσχολο ομογενή επιχειρηματία ο οποίος έχτισε, ξεκινώντας από το μηδέν, την 8η μεγαλύτερη εταιρεία που εδρεύει στην Νέα Υόρκη.

Ποια είναι τα νέα σας επιχειρηματικά σχέδια;

Πρόσφατα καταφέραμε και συγκεντρώσαμε 450 εκατομμύρια ώστε να αγοράσουμε μία ακόμα πετρελαϊκή εταιρεία. Ακόμα χτίζουμε μία μεγάλη κοινότητα 1.400.000 τετραγωνικών ποδιών στο Brooklyn που θα αποτελείται από σπίτια, διαμερίσματα και καταστήματα. Το πρόβλημα μας στην ολοκλήρωση του έργου είναι η άσχημη κατάσταση των τραπεζών που δεν έχουν μετρητά για να μας χρηματοδοτήσουν. Οπότε το κάνουμε σιγά σιγά. Το πρώτο κομμάτι θα είναι έτοιμο στα τέλη του 2009.

Ποια είναι η γνώμη σας για τον Μπαρακ Ομπάμα;

Εγώ είμαι πάρα πολύ φίλος με την οικογένεια Κλίντον. Για τον Ομπάμα πιστεύω πως είναι πολύ μικρός σε ηλικία και δεν έχει την απαιτούμενη εμπειρία ώστε να γίνει πρόεδρος. Και η υποψηφιότητα ΜακΚέιν παρουσιάζει κάποια αρνητικά στοιχεία, αλλά πιστεύω πως είναι ένας καλός Αμερικανός και για αυτό μάλλον θα τον ψηφίσω.

Ναι αλλά η Χίλαρι, που είναι και φιλη σας, κάλεσε τους υποστηρικτές τις να ταχθούν με τον Ομπάμα…

Εγώ δεν μπορώ να υποστηρίξω την πλευρά Ομπάμα.

Πιστεύετε ότι η Κλίντον θα ήταν μια καλή πρόεδρος;

Ναι.

Καλύτερη από τον ΜακΚέιν;

Ναι.

Έμαθα ότι πρόσφατα συναντηθήκατε με τον Πάπα…

Ναι ήμουν εγώ, ο πατριάρχης Βαρθολομαίος και ο Πάπας. Ανήκω στην ομάδα των ανθρώπων που προσπαθούμε να φέρουμε τις δύο εκκλησίες πιο κοντά , γιατί αν έχουμε πόλεμο με τους μουσουλμάνους θα πρέπει τουλάχιστον όλοι οι χριστιανοί να είμαστε ενωμένοι.

Θεωρείται τον εαυτό σας Αμερικάνο ή Έλληνα;

Αμερικάνο που γεννήθηκε στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Νίσυρο. Αυτό σημαίνει ότι είμαι Αμερικάνος αλλά έχω ελληνική καρδιά και αγαπώ την Ελλάδα.

Έχετε ζήσει και ζείτε αυτό που καλείται Αμερικανικό όνειρο, περιγράψτε το και πείτε μας τι άλλαξε στον εαυτό σας όλα αυτά τα χρόνια;

«Κατ’ αρχήν το Αμερικανικό όνειρο εμείς το δημιουργούμε. Αν θέλεις να πετύχεις στις μπίζνες μπορείς αρκεί να είσαι έτοιμος να κάνεις θυσίες. Η μόνη αλλαγή που έχω επιβάλλει πλέον στον εαυτό μου είναι να μην δουλεύω 7 ημέρες την εβδομάδα όπως δούλευα συνεχόμενα τα προηγούμενα 35 χρόνια. Σε 35 χρόνια δεν δούλεψα μόνον είκοσι ημέρες. Τώρα πια δεν με ενδιαφέρει να αποκτήσω περισσότερα χρήματα αλλά θέλω να διατηρήσω αυτά που έχω και να διασκεδάσω και λίγο τη ζωή μου.

Εκφράσατε ποτέ το ενδιαφέρον να αγοράσετε την Ο.Α.; Πιστεύετε ότι μπορεί να σωθεί η εταιρεία και μάλιστα από Ελληνοαμερικανούς;

Στο παρελθόν είχα μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές αεροπορικές εταιρείες στην Αμερική και μάλιστα η εταιρεία πήγε πολύ καλά, αλλά δεν θα ήθελα να ασχοληθώ πάλι με τέτοιου είδους επιχειρήσεις. Σήμερα αυτός ο τομέας περνά μεγάλη κρίση όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο. Συγκεκριμένα στην Ο.Α. η κατάσταση είναι χειρότερη και είναι εξαιρετικά δύσκολο έως αδύνατο να μετατραπεί από τον οποιοδήποτε σε κερδοφόρα επιχείρηση. Επίσης δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να ευδοκιμήσει η προσπάθεια που γίνεται από διάφορους ομογενείς αφού δεν είναι διατεθειμένοι να ρισκάρουν κανένα κεφάλαιο. Προσπαθούν να αποκομίσουν οφέλη χωρίς ρισκάρουν τίποτε, γι’ αυτό δεν επιτεύχθηκε καμία συμφωνία με την κυβέρνηση κάτι που δεν πιστεύω ότι θα γίνει και στο μέλλον.

credit: Dimitrios Panagos
Απο αριστερα: John Catsimatidis, Margo catsimatidis, Andy Catsimatidis, Bill Clinton & John Catsimatidis jr.

Τι σχέσεις έχετε με τον Μπιλ Κλίντον; Έτυχε ποτέ να του πείτε κάποια ιδέα και να την εφαρμόσει στη διακυβέρνηση της χώρας;

Ο κ. Κλίντον ήταν ένας πάρα πολύ καλός πρόεδρος και τον γνωρίζω πολύ καλά. Έχουμε συχνές συναντήσεις και μάλιστα όταν ήταν στο Λευκό Οίκο μου είχε αναθέσει και διάφορα projects που τα ανέλαβα εθελοντικά. Επίσης συζητούσαμε πολύ συχνά και ανταλλάσαμε ιδέες για διάφορα θέματα. Αυτά μόνο θα μπορούσα να απαντήσω τώρα στην ερώτησή σας.

Είστε από τους λίγους ανθρώπους που έχουν διανυκτερεύσει στο Λευκό Οίκο, στο Lincoln’s bedroom και μάλιστα όχι μόνο μία φορά. Πως ήταν η πρώτη εμπειρία;

Πραγματικά το θεωρώ τη μεγαλύτερη τιμή που έχω δεχθεί. Εγώ ήμουν ένας μικρός μετανάστης όταν ήρθα στην Αμερική. Δούλευα από τα 15 μου χρόνια και μερικές δεκαετίες αργότερα διανυκτέρευσα στον Λευκό οίκο. Είναι πραγματικά μεγάλη τιμή για εμένα και συνέβη επί προεδρίας Κλίντον. Ο Κλίντον ήταν ένας πανέξυπνος άνθρωπος και του άρεσε πολύ να συζητά με τους φίλους του. Τότε θυμάμαι είχαμε συγκεντρωθεί αρκετοί φίλοι του, κουβεντιάζαμε, είχαμε δείπνο και γενικά ήταν θαυμάσια εμπειρία. Επίσης έκανα και πλάκα, έπαιρνα τους φίλους μου στο τηλέφωνο και τους έλεγα να καλέσουν στο Λευκό Οίκο και να με ζητήσουν. Πολλοί δεν με πίστευαν…

Πόσες φορές έχετε διανυκτερεύσει στο Λευκό Οίκο;

Τουλάχιστον δύο, αυτό θα μπορούσα να σας απαντήσω. Ακόμα έχω επισκεφθεί και το Camp David. Μάλιστα το κτήριο που στεγάζει τη βιβλιοθήκης της εκκλησίας του έχει πάρει το όνομα του από την κόρη μου και λέγεται Andry Catsimatedes library.

Ποιες είναι οι σχέσεις σας με τον Φιντέλ Κάστρο; Τον Θεωρείται φίλο σας;

Όχι δεν τον θεωρώ φίλο μου αλλά τον έχω συναντήσει πάρα πολλές φορές και έχουμε καλές σχέσεις. Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι στην Κούβα έχουν συμβεί και πολλά άσχημα πράγματα τα τελευταία χρόνια. Θα σας πω και κάτι που δεν το έχω πει ξανά δημόσια, μια φορά με ρώτησε ποια είναι η γνώμη μου για την στάση της Αμερικής απέναντι στη χώρα του και αν πιστεύω ότι η στάση αυτή είναι δίκαιη. Επίσης ο Κάστρο πρόσθεσε ότι οι Η.Π.Α. έχουν αναγνωρίσει και έχουν εμπορικές σχέσεις μέχρι και με την κυβέρνηση Βιετνάμ που ήταν υπεύθυνη για χιλιάδες θανάτους Αμερικανών, εγώ τι κακό τους έκανα και δεν με αναγνωρίζουν; Πραγματικά σιώπησα και δεν ήξερα τι να του απαντήσω. Του είπα όμως ότι θα θέσω το ζήτημα στον πρόεδρο. Πράγματι όταν γύρισα συνάντησα τον κ. Κλίντον και του έθεσα το ζήτημα. Εκείνος απάντησε ότι ήταν έτοιμος να αναγνωρίσει τον Κάστρο και θα το έκανε σε μικρό χρονικό διάστημα. Έναν μήνα αργότερα οι Κουβανοί κατέρριψαν ένα ιδιωτικό αεροσκάφος που πετούσε πάνω από τη χώρα τους και όπως καταλαβαίνεται το σχέδιο ναυάγησε.

Έχετε σκοπό να επενδύσετε στην Ελλάδα;

Όχι και ούτε το έκανα ποτέ μου. Οι Έλληνες επιχειρηματίες έχουν τις δικές τους ομάδες και θεωρούν τους Αμερικανούς ή τους Ελληνοαμερικανούς κορόιδα. Αγαπώ την Ελλάδα και την επισκέπτομαι συχνά αλλά είναι μεγάλη ταλαιπωρία να επενδύσεις εκεί.

Έχετε Έλληνες επιχειρηματίες φίλους;

Όχι, αλλά έχω αρκετούς γνωστούς.

Ποιες ήταν η δύο πιο σημαντικές στιγμές της ζωής σας;

Η πρώτη όταν γεννήθηκαν τα παιδιά μου και η δεύτερη όταν πέταξα για πρώτη φορά αεροπλάνο, έχω και δίπλωμα πιλότου αλλά τώρα πια δεν ασχολούμαι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: