Κυριακή

Kωπηλάτης με τα ράσα

 

Είναι ένας από τους κορυφαίους Ελληνες κωπηλάτες με αμέτρητες διακρίσεις και σαράντα έξι κερδισμένα μετάλλια σε εγχώριες και διεθνείς διοργανώσεις. Πριν από λίγο καιρό αποφάσισε να αφήσει τα κουπιά, τη θάλασσα και τις προπονήσεις και να ακολουθήσει τον δρόμο της καρδιάς του, αυτόν της εκκλησίας και της ιεροσύνης! Πρόκειται για τον Δημήτριο Κοτρώτσο, τον πρώην πρωταθλητή Ελλάδας στην κωπηλασία και πρώτο εθελοντή ιερέα της Μητρόπολης Δημητριάδος που σήμερα, Κυριακή της Ορθοδοξίας, θα χειροτονηθεί πρεσβύτερος στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Νικολάου Βόλου!

Παντρεμένος και πατέρας ενός 6χρονου κοριτσιού, ο 33χρονος πατέρας Δημήτριος ασχολείται με τον αθλητισμό εδώ και είκοσι πέντε χρόνια, ενώ εξομολογείται στην «Espresso της Κυριακής» ότι το πιο πολύτιμο μετάλλιο που υπάρχει είναι το χρυσό μετάλλιο της ιεροσύνης και η αληθινή πίστη στον Κύριο.

Την προηγούμενη Κυριακή, ο π. Δημήτριος Κοτρώτσος χειροτονήθηκε διάκονος από τον σεβασμιότατο μητροπολίτη Ιγνάτιο και, όπως ο ίδιος, δηλώνει βίωσε συναισθήματα που δεν μπορούν να εκφραστούν με λόγια. «Αυτό που έζησα ήταν πραγματικά ανεπανάληπτο» λέει συγκινημένος ο πρώτος άμισθος κληρικός της Μητρόπολης Δημητριάδος και τονίζει: «Ο ναός ήταν κατάμεστος, η συγκίνηση ήταν έκδηλη και ένιωσα τόσο ευτυχισμένος που βούρκωσα! Η ιεροσύνη ήταν κάτι που ήθελα να ακολουθήσω από μικρό παιδί. Υπήρχε πάντα στο μυαλό μου και δεν έφυγε στιγμή. Σήμερα ελπίζω να τα καταφέρω και να είμαι πιο εγκρατής στις εκδηλώσεις και στα συναισθήματά μου».

Αναφορικά με την απόφασή του να εγκαταλείψει τη λαϊκή ζωή και την κωπηλασία για να ακολουθήσει τον δρόμο της εκκλησίας μας λέει: «Ασχολούμαι με τον αθλητισμό από την ηλικία των πέντε ετών. Ο πατέρας μου Ανδρέας ήταν κωπηλάτης και προπονητής αθλητών υγρού στίβου, ενώ ο αδερφός μου Κωνσταντίνοςς είναι κωπηλάτης και παγκόσμιος πρωταθλητής. Από μικρός αγάπησα το άθλημα και του χάρισα ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής μου. Πάντα πίστευα ότι, αν δεν υπάρχει αληθινή αγάπη προς τον Κύριο, κανείς δεν μπορεί να πετύχει τίποτε, ούτε στον αθλητισμό ούτε στη ζωή. Πλέον, στην ηλικία των τριάντα τριών ετών, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και επιτέλους κάνω το όνειρό μου πραγματικότητα».

Μέχρι σήμερα η ζωή του π. Δημήτριου ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με την κωπηλασία στην οποία διέπρεψε κερδίζοντας δεκάδες διακρίσεις σε εγχώριες και διεθνείς διοργανώσεις. Ο ίδιος μας λέει: «Εχω κερδίσει συνολικά σαράντα έξι μετάλλια εκ των οποίων τα είκοσι τρία ήταν χρυσά! Τα περισσότερα από αυτά είναι σε τετραπλό και σκιφ, ενώ κάποια άλλα σε δίκοπο και οκτάκοπο. Το 1995 ήταν η καλύτερη χρονιά μου! Προπονήθηκα σκληρά, κέρδισα χρυσό μετάλλιο και αναδείχθηκα πρωταθλητής Ελλάδας! Μέσα από την ενασχόλησή μου με τον αθλητισμό έμαθα πάρα πολλά. Διδάχθηκα τι πάει να πει ομαδικότητα, αγάπη, εκτίμηση και σεβασμός προς τον συνάνθρωπο. Πιστεύω πως ο αθλητισμός σε συνδυασμό με την αληθινή αγάπη προς τον Κύριο σε βοηθάει να βάζεις στόχους και να αγωνίζεσαι για να τους κατακτήσεις».

Ο π. Δημήτριος είναι ο πρώτος άμισθος κληρικός της Μητρόπολης Δημητριάδος. Για αρκετά χρόνια εργαζόταν ως ιατρικός επισκέπτης, ενώ τον τελευταίο χρόνο ήταν άνεργος όπως και η σύζυγός του Ελένη, νοσηλεύτρια στο επάγγελμα. Παρά το γεγονός ότι θα ασκεί τα ποιμαντικά καθήκοντά του άνευ μισθού, ο ίδιος δεν δείχνει να ανησυχεί, γιατί πιστεύει ότι με τη βοήθεια του Θεού όλα τα προβλήματα μπορούν να ξεπεραστούν.

«Εδώ και έναν χρόνο που είμαι σχεδόν καθημερινά στην εκκλησία, διαπίστωσα πως έχω επιβιώσει με αγάπη και με την πολύτιμη βοήθεια ανθρώπων που είναι κοντά μου και με στηρίζουν. Δεν έχω εισοδήματα από πουθενά,
δεν είμαστε
πλούσια οικογένεια αλλά για μένα το οικονομικό δεν είναι πάνω από όλα. Ομως η εκκλησία μάς δίνει πίστη και ελπίδα. Μέσα από όλα αυτά αντλούμε τις δυνάμεις για να επιβιώσουμε. Οταν υπάρχει αληθινή αγάπη για τον Κύριο, τότε τίποτα δεν μπορεί να σε φοβίσει».


Εκκλησία, αθλητισμός και νεολαία
Παράλληλα με τα ιερατικά καθήκοντά του και εκμεταλλευόμενος την πλούσια αθλητική πείρα του, ο π. Δημήτριος δηλώνει πρόθυμος να βοηθήσει τα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με την κωπηλασία.

Οπως μας λέει: «Υπάρχουν σκέψεις για τη δημιουργία τμημάτων κωπηλασίας που θα φέρουν τα παιδιά πιο κοντά στον αθλητισμό και στην εκκλησία. Είναι κάτι που έχω ήδη συζητήσει με τον σεβασμιότατο μητροπολίτη κ. Ιγνάτιο. Ηδη αρκετοί συναθλητές μου έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για να βοηθήσουν όσο μπορούν στα τμήματα που θα δημιουργήσουμε. Μερικοί από αυτούς είναι ο Χρήστος Χρηστομάνος, που έχει αναδειχθεί παγκόσμιος πρωταθλητής και έβδομος Ολυμπιονίκης στην Ολυμπιάδα της Σεούλ, ο Σπύρος Γάτος, που έχει αναδειχθεί δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και έβδομος Ολυμπιονίκης στην Ολυμπιάδα της Σεούλ, ο Γιώργος Φώτου, τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής και έβδομος Ολυμπιονίκης και ο Βασίλης Λυκομήτρος που έχει και αυτός αναδειχθεί παγκόσμιος πρωταθλητής και έβδομος Ολυμπιονίκης. Φυσικά, στην προσπάθεια θα συνεισφέρει και ο αδερφός μου Κωνσταντίνος, δεύτερος παγκόσμιος πρωταθλητής».


ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΞΙΩΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: