Σάββατο

Ο Στρατηγός Ντερτιλής και το "αντίο" στο Αξιωματικό ήρωα μοναχογιό του,που εμποδίζει μια υπογραφή....


Του ΠΑΡΙ ΚΑΡΒΟΥΝΟΠΟΥΛΟΥ
  Πριν από μερικά χρόνια ο δικτάτορας Ιωαννίδης ετοιμαζόταν να βγει από τη φυλακή. Για να παντρευτεί! .


Οι αρχισυντάκτες μου στον Antenna ,γνωρίζοντας τη φιλική μου σχέση με τον Βασίλη Ντερτιλή, μου ζήτησαν αν ήταν δυνατόν να έχουμε μία τηλεφωνική επικοινωνία με τον πατέρα του τον Νίκο, ισοβίτη στις φυλακές Κορυδαλλού. Το ΄χαμε ξανακάνει ,γιατί ο Βασίλης ποτέ δεν είχε πρόβλημα μ΄ αυτό το θέμα.

Μίλησα τηλεφωνικά με τον Νίκο Ντερτιλή. Θυμάμαι η τελευταία ερώτηση ήταν αν εκείνος σκόπευε κάποια στιγμή να υποβάλλει αίτηση αποφυλάκισης. “Το δικό μου αποφυλακιστήριο θα μου το καρφώσουν στο φέρετρο”, μου είχε πει! Όπως έλεγε δεν ήθελε ποτέ να “νομιμοποιήσει το καθεστώς”. Δικαίωμά του…

Τα ΄φερε έτσι η ζωή και σήμερα ο γιός του ο Βασίλης Ντερτιλής, ένας αξιωματικός που τίμησε τη στολή του ΠΝ και υπηρέτησε τη χώρα του με το παραπάνω, κηδεύεται στο Α’ Νεκροταφείο. ‘Εχοντας στο δικό του φέρετρο το σπαθί και το καπέλο του που επί της ουσίας ποτέ δεν αποχωρίστηκε.

Ο πατέρας του έπρεπε να υπογράψει μια αίτηση για να του δοθεί η σχετική άδεια για να βρεθεί στην αναχώρηση του γιού του για την τελευταία του αποστολή. Δεν υπέγραψε προφανώς επιμένοντας στην άποψη ότι “δεν νομιμοποιώ το καθεστώς”.

Με τον κίνδυνο να παρεξηγηθώ και γνωρίζοντας πολύ καλά  για ποιο λόγο καταδικάστηκε ο Νίκος Ντερτιλής θα υποστηρίξω ότι ίσως τέτοιες ώρες και μετά από τόσα χρόνια η τυπική διαδικασία για να βρεθεί ο πατέρας Ντερτιλής στον αποχαιρετισμό του μοναχογιού του θα μπορούσε να ξεπεραστεί.

Για να αποδείξει ότι η Δημοκρατία που ο πατέρας μπορεί να μην αναγνωρίζει αλλά ο γιος υπηρέτησε με πάθος είναι μεγαλόψυχη... 

Δεν υπάρχουν σχόλια: