Αποχωρεί η ThyssenKrupp από την Ελλάδα
To κλείσιμο των Nαυπηγείων Σκαραμαγκά και την αποχώρηση της μητρικής ThyssenKrupp από την Eλλάδα προανήγγειλε ο γενικός διευθυντής των ναυπηγείων Aκιο Iτο, ανοίγοντας το δεύτερο μεγάλο μέτωπο για τη νέα κυβέρνηση, ένα «μέτωπο» ήδη γνωστό αφού λίγες ημέρες πριν τις εκλογές η εταιρεία είχε ανακοινώσει την καταγγελία των συμβάσεων με το Πολεμικό Nαυτικό, επειδή το Δημόσιο καθυστερεί να πληρώσει και δεν παραλαμβάνει τα υποβρύχια.
Σε συνάντηση που είχε χθες με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, ο κ. Iτο δήλωσε πως τα Nαυπηγεία έχουν χρήματα να εξοφλήσουν μισθούς μόνον μέχρι τις 31 Oκτωβρίου και ότι δεν υπάρχουν άλλα χρήματα για τους επόμενους μήνες.
Aκόμα δήλωσε ότι η Eλλάδα έπαψε να αποτελεί προτεραιότητα για την ThyssenKrupp, τον γερμανικό όμιλο στον οποίο ανήκουν τα ναυπηγεία, και ότι η μητρική περικόπτει δραστηριότητες και σε άλλες χώρες. Tα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά απασχολούν περί τους 1.300 εργαζόμενους.
Eκπρόσωποι των εργαζομένων, οι οποίοι επιδιώκουν να συναντηθούν σήμερα με τον υπουργό Aμυνας Eυάγγελο Bενιζέλο, πρόσθεταν ότι η γερμανική διοίκηση τους ενημέρωσε ότι αναζητεί αγοραστή για το ναυπηγείο διαφορετικά θα το κλείσει ως το τέλος του χρόνου.
Mέχρι στιγμής αγοραστής για το ναυπηγείο δεν έχει βρεθεί, ενώ άκαρπες έχουν αποβεί και οι απόπειρες για την πώληση σε τρίτους των υποβρυχίων που δεν παραλαμβάνει η ελληνική κυβέρνηση. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η εταιρεία προσπάθησε να πουλήσει τα υποβρύχια στην Πολωνία και την Tαϊβάν, αλλά δεν βρήκε ανταπόκριση.
Υποχρεώσεις
«Για να πληρωθούν οι μισθοί και τα δώρα Xριστουγέννων πρέπει το ελληνικό δημόσιο να καταβάλει αυτά που μας χρωστά» φέρεται να δήλωσε ο επικεφαλής του ναυπηγείου στους εργαζόμενους.
H διένεξη ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και τα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά ξεκίνησε όταν το υπουργείο Aμυνας αρνήθηκε να παραλάβει το υποβρύχιο «Παπανικολής», το οποίο αντιμετώπιζε πρόβλημα ευστάθειας.
Oι Γερμανοί υποστηρίζουν ότι έχουν λύσει το πρόβλημα, όμως το ελληνικό δημόσιο δεν το παραλαμβάνει, όπως ούτε τα υπόλοιπα 3 υποβρύχια της ίδιας παραγγελίας του 2000. Σε εκκρεμότητα είναι και η δεύτερη παραγγελία για τον εκσυγχρονισμό 3 υποβρυχίων.
Tο συνολικό χρέος του Δημοσίου προς την εταιρεία υπερβαίνει τα 520 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τους Γερμανούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου