Πληθαίνουν τα σχετικά δημοσιεύματα, κυβερνητικής έμπνευσης και επίνευσης. Διαρροή για εκφοβισμό των εργαζομένων στις συγκοινωνίες; Απλή σφυγμομέτρηση; Το πρώτο δείγμα, δειλό έστω, μιας νέας πορείας;
Η κυβέρνηση, λένε έγκυρες πληροφορίες, δηλαδή Μαξίμου και υπουργός Οικονομικών, σχεδιάζουν να δοθούν τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ σε ιδιώτες ή σε ξένες εταιρείες συγκοινωνιών.* Η κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη παίρνει την εκδίκησή της. Οι σύντροφοι και επίγονοι των Κολλάδων, που ξεβράκωναν τους δυστυχείς ιδιώτες λεωφορειούχους, δεν γνωρίζουν μόνο την αποτυχία της κρατικοδίαιτης πολιτικής τους, μέσα στη σπατάλη κρατικών – κοινωνικών πόρων και συχνά αθλίων συνδικαλιστών της ΠΑΣΚΕ. Τώρα, γλείφουν εκεί που έφτυναν. Και κάτι περισσότερο.
Αντιγράφουν τις πολιτικές επιλογές του Κ. Μητσοτάκη, αφού τις υπονόμευσαν την περίοδο ’92–’93, τις κατέστρεψαν μετά και είδαν την άτολμη διακυβέρνηση Κ. Καραμανλή το 2004–2009 στα θέματα των κρατικών συγκοινωνιών. Εστω της ΕΘΕΛ.
* Απολογισμός; Γύρω στα 2 εκατ. ευρώ οι δανειακές υποχρεώσεις της ΕΘΕΛ (μπλε λεωφορεία). Μόνο πέρυσι το έλλειμμα έφτασε τα 327 εκατ. ευρώ και φέτος τα χρήματα ενίσχυσης από τον Κρατικό Προϋπολογισμό είναι ζήτημα εάν φτάσουν έως τον Αύγουστο.
Το τελευταίο τετράμηνο θα χρειασθεί να δοθούν νέες πιστώσεις – ενισχύσεις από τον Προϋπολογισμό, οι οποίες τελικά (για να γίνει η αποκρατικοποίηση) θα περάσουν στο δημόσιο χρέος και έλλειμμα.
* Μέχρι πότε όμως μπορεί να υπάρξουν καθυστερήσεις;
Ιδιαίτερα όταν η ανάγκη για ιδιωτικοποιήσεις (με πρότυπο το ίσως ακριβό αλλά αναγκαίο εγχείρημα του Κωστή Χατζηδάκη για την «Ολυμπιακή») γίνεται πιεστική. Μοναδική επιλογή για το μέλλον. Η διπλή δικαίωση του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και του Κωστή Χατζηδάκη είναι ότι στο Μέγαρο Μαξίμου πρωθυπουργός και αντιπρόεδρος, σύμβουλοι και βασικοί υπουργοί συμφωνούν ότι πρέπει να υπάρξει λύση της ιδιωτικοποίησης για όλους τους φορείς συγκοινωνιών (ΟΣΕ, ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ). Να σταματήσει η τρελή κούρσα των ελλειμμάτων και να σταματήσει κάθε ιδεολογική αγκύλωση όταν ήδη θα εκχωρηθούν συγκοινωνιακοί κόμβοι σπουδαιότερης σημασίας.
Λιμάνια και αεροδρόμια ανά την Ελλάδα και όχι απλές αστικές συγκοινωνίες.
* Σήμερα φαίνεται ξεκάθαρα όχι απλώς η εθνικά – οικονομικά βλαπτική πολιτική του ΠΑΣΟΚ στις αστικές συγκοινωνίες (που ανέτρεψε μετά το 1993 την πολιτική ιδιωτικοποιήσεων της διακυβέρνησης Μητσοτάκη) και η ατολμία της πενταετίας Κ. Καραμανλή, αλλά και πόσο σοβαρή χώρα θα είμαστε εάν παράλληλα με το Αεροδρόμιο των Σπάτων είχαμε εφαρμόσει ανάλογη πολιτική από τότε στην «Ολυμπιακή», τις αστικές συγκοινωνίες, μέχρι το Μετρό και τον Προαστιακό.
Εστω με εκχώρηση μόνο του μάνατζμεντ και ισχυρής μειοψηφίας. Σήμερα το Μνημόνιο αποτελεί μια καλή αφορμή για φιλελεύθερες επιλογές από το ΠΑΣΟΚ, μείωση του παραδοσιακού κράτους και διόρθωση μιας λαθεμένης εθνικής μας πορείας στα θέματα τουλάχιστον 20 χρόνων. Ας γίνουν λοιπόν το συντομότερο…
* Ο ιστορικός του μέλλοντος θα βρει στην τριετή διακυβέρνηση Κ. Μητσοτάκη πολλές γόνιμες και δημιουργικές ιδέες για τους θεσμούς και την Οικονομία, που παραμένουν εξαιρετικά σύγχρονες και αναγκαίες.
Στη δε πενταετία Καραμανλή κάποιες λίγες τολμηρές αποφάσεις, που έπρεπε να ήταν περισσότερες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου