Σάββατο

Τραγικη η κατασταση στο Ελληνικο Εμποριο!!!



Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της ΕΣΕΕ, από το 2003 μέχρι το 2010, οι ΜμΕ στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 30.000, ενώ από στοιχεία της ΕΣΕΕ συγκρίνοντας το 2010 με το 2011 «χάθηκαν» 68.000 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, ενώ άλλες 53.000 βρίσκονται στα πρόθυρα κλεισίματος, με 67.000 απώλειες θέσεις εργασίας μέσα στο πρώτο 9μηνο του 2011.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, σχολιάζοντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ την κατάσταση, σε συνάρτηση με το «κούρεμα» του ελληνικού χρέους δηλώνει ότι «το κούρεμα του ελληνικού χρέους στο 50% θα αποτελέσει σε μεγάλο βαθμό το τελικό χτύπημα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και θα επιφέρει μηδενική ρευστότητα από τις τράπεζες. Επιπλέον, δεν θα μπορούν να στηρίξουν την αγορά με τραπεζικές εγγυήσεις, καθώς δεν θα γίνονται αποδεκτές από τους οίκους του εξωτερικού είτε για εισαγωγές είτε για εξαγωγές».


Η γραφειοκρατία, σύμφωνα με την έρευνα, είναι από τα μεγαλύτερα και διαχρονικότερα αγκάθια της ελληνικής επιχειρηματικότητας.


«Στην Ελλάδα για εξαγωγές απαιτούνται 5 έγγραφα και για εισαγωγές 6, ενώ αντίστοιχα για το εξωτερικό τα νούμερα είναι 4 και 5», λέει ο κ. Κορκίδης και προσθέτει ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας έρευνας, το ποσοστό ανεπιτυχών αιτήσεων από τις ΜμΕ για παροχή τραπεζικών δανείων στην Ελλάδα ανέρχεται κοντά στο 40% και το αντίστοιχο στο εξωτερικό στο 20%.


«Αυτά ισχύουν για έως το 2010. Δυστυχώς, μέσα στο 2011 για την Ελλάδα οι ανεπιτυχείς αιτήσεις ήταν 8 στις 10», τονίζει.


Απογοητευμένοι εμφανίζονται και οι έμποροι από την κατάσταση. Σε κάθε γειτονιά της Αθήνας και στους γύρω δήμους όλο και περισσότερα καταστήματα βάζουν λουκέτο καθώς τα υψηλά ενοίκια, η αδυναμία εξόφλησης των δανείων, η υπερφορολόγηση και η πτώση της κατανάλωσης κάνουν αδύνατη τη συνέχιση λειτουργίας τους.


Η κ. Αντωνία, που έχει κατάστημα με χειροποίητα κοσμήματα στην περιοχή της Καλλιθέας, τα τελευταία 12 χρόνια δηλώνει ότι βρίσκεται σε απόγνωση. «Είμαι 46 χρόνων, έχω μία κόρη που τελειώνει το σχολείο, έχω χωρίσει εδώ και 9 χρόνια και με αυτό το μαγαζάκι όλα αυτά το διάστημα έχω καταφέρει να σταθώ στα πόδια μου. Εδώ και 2 χρόνια, όμως, η κατάσταση είναι τραγική. Ο τζίρος συνεχώς πέφτει και σήμερα μπορώ να πω ότι είναι μέρες που δεν κάνω ούτε μία πώληση».


Λέει ακόμη ότι «ο κόσμος δεν πατάει καν, καθώς είναι αλήθεια ότι τα προϊόντα που εμπορεύομαι είναι πλέον είδη πολυτελείας. Σταθερές πελάτισσες, που ψώνιζαν για χρόνια από εμένα, χάθηκαν. Το μόνο που μου μένει είναι να το κλείσω πριν μου το κλείσει ούτως ή άλλως η τράπεζα. Υπάρχει θέμα επιβίωσης πλέον για μένα και το παιδί μου».


«Είναι θέμα χρόνου να βάλω λουκέτο στο μαγαζί μου. Η φετινή χρονιά ήταν καθοριστική. Θα περιμένω και τις γιορτές μήπως και ανακάμψω και αν όχι, δε θα υπάρχει μετά», τονίζει ο κ. Χρήστος που διατηρεί κατάστημα με ρούχα στην ίδια περιοχή.


«Πέρσι είχα δύο υπαλλήλους, επειδή δεν μπορούσα να τους πληρώνω. Αναγκάστηκα, όμως, να τους απολύσω», επισημαίνει και προσθέτει: «Καμία τράπεζα δεν δανείζει πλέον, οπότε δεν υπάρχει διέξοδος. Είμαι πικραμένος γιατί έστησα αυτό το μαγαζί με αγάπη και όνειρα και εντέλει αυτό εξελίσσεται σε καταστροφή μου».


Ο «τελευταίος επιζών» σε ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο δηλώνει ο κ. Δημήτρης, που έχει μαγαζί με ψιλικά είδη. «Σ’ αυτό το συγκεκριμένο τετράγωνο είμαι ο τελευταίος επιζών. Κάντε μία βόλτα γύρω και κοιτάξτε τι γίνεται. Θα βρείτε μόνο

μαγαζιά, που έχουν κλείσει. Με τη στήριξη των ανθρώπων της γειτονιάς κατορθώνω και κρατάω ακόμα όρθιο το μαγαζί μου, αλλά δεν ξέρω για πόσο ακόμα», λέει και προσθέτει: «Ο τζίρος έχει πέσει κατακόρυφα, ευτυχώς πληρώνω το ίδιο ενοίκιο, αλλά οι φόροι είναι περισσότεροι. Με μαθηματική ακρίβεια κάποια στιγμή θα λυγίσω και εγώ. Βοήθεια από τις τράπεζες δεν υπάρχει πλέον καμία άρα θα μπω σύντομα από μόνος μου στην εφεδρεία».

Δεν υπάρχουν σχόλια: