«Ενώ η τέχνη δεν θα πρέπει να λογοκρίνεται, συμμεριζόμαστε τα
ερωτήματα για το αν το κράτος θα πρέπει να χρηματοδοτεί την τέχνη ενός
τρομοκράτη» το σχόλιο των Αμερικανών - Δένδιας: Το επόμενο βήμα είναι να
έρθει ο Ξηρός στη Βουλή να μας μιλήσει για την Δικαιοσύνη - Οργή από
τους συγγενείς θυμάτων τρομοκρατίας
«Έκρηξη» αντιδράσεων, σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο, μεταξύ επωνύμων και ανωνύμων προκαλεί η έμμεση επανεμφάνιση του Σάββα Ξηρού στο προσκήνιο, αυτή τη φορά λόγω μιας παράστασης που βασίζεται εν μέρει σε βιβλίο του και κυρίως επειδή το επίμαχο έργο ανεβαίνει στο κρατικό Εθνικό Θέατρο.
Εκρηκτικός όμως ήταν εξ αρχής ο συνδυασμός που επέλεξε η σκηνοθέτης και δραματουργός, Πηγή Δημητρακοπούλου: Η παράσταση φέρει τον τίτλο «Ισορροπία του Νash» και περιεργάζεται ζητήματα τρομοκρατίας, χρησιμοποιώντας κείμενα σχετικά με τη 17 Νοέμβρη, μεταξύ των οποίων και το βιβλίο που συνέγραψε ο Σάββας Ξηρός για όσα συνέβησαν μετά από τη σύλληψή του, το «Η Μέρα Εκείνη - 1560 ώρες στην εντατική - Μια μαρτυρία για το δικό μας Γκουαντάναμο».
Φωτογραφίες από την παράσταση
«Έκρηξη» αντιδράσεων, σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο, μεταξύ επωνύμων και ανωνύμων προκαλεί η έμμεση επανεμφάνιση του Σάββα Ξηρού στο προσκήνιο, αυτή τη φορά λόγω μιας παράστασης που βασίζεται εν μέρει σε βιβλίο του και κυρίως επειδή το επίμαχο έργο ανεβαίνει στο κρατικό Εθνικό Θέατρο.
Εκρηκτικός όμως ήταν εξ αρχής ο συνδυασμός που επέλεξε η σκηνοθέτης και δραματουργός, Πηγή Δημητρακοπούλου: Η παράσταση φέρει τον τίτλο «Ισορροπία του Νash» και περιεργάζεται ζητήματα τρομοκρατίας, χρησιμοποιώντας κείμενα σχετικά με τη 17 Νοέμβρη, μεταξύ των οποίων και το βιβλίο που συνέγραψε ο Σάββας Ξηρός για όσα συνέβησαν μετά από τη σύλληψή του, το «Η Μέρα Εκείνη - 1560 ώρες στην εντατική - Μια μαρτυρία για το δικό μας Γκουαντάναμο».
Φωτογραφίες από την παράσταση
Δηλαδή, από τη μία Βαρουφάκης -εφόσον ο ίδιος ο πρώην ΥΠΟΙΚ έχει υποδείξει τον νομπελίστα μαθηματικό John Nash ως πνευματικό του οδηγό, μέντορα στην Θεωρία των Παιγνίων κ.ο.κ. Και από την άλλη Σάββας Ξηρός, ο μοιραίος άνθρωπος, τόσο για τα θύματα των τρομοκρατικών του επιθέσεων, όσο και για την ίδια τη 17Ν.
Η επιλογή του Εθνικού Θεάτρου προκάλεσε και την ενόχληση της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα η οποία σε ανάρτησή στον λογαριασμό της στο Twitter σχολίασε: «Ενώ η τέχνη δεν θα έπρεπε να λογοκρίνεται, ενωνόμαστε με το κίνημα «Ως Εδώ» θέτοντας το ερώτημα αν το δημόσιο θα έπρεπε να χρηματοδοτεί την τέχνη ενός τρομοκράτη».
Την ανάρτηση της πρεσβείας στο Twitter έκανε retweet ο Αμερικανός πρέσβης, Ντέιβιντ Πιρς επισημαίνοντας: «Η Ομάδα Συγγενών Θυμάτων Τρομοκρατίας «ΩΣ ΕΔΩ» αμφισβητεί τη χρησιμότητα της δημόσιας χρηματοδότησης για να ανεβάσει το Εθνικό Θέατρο έργο βασισμένο σε μέρος του βιβλίου τρομοκράτης της 17 Νοέμβρη».
Τη Θεωρία των Παιγνίων και την παρακινδυνευμένη εφαρμογή της στη διαπραγμάτευση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με τους δανειστές κατά το πρώτο επτάμηνο του 2015, η Ελλάδα προβλέπεται να την πληρώνει επί δεκαετίες. Το ίδιο και μάλλον ακόμη με πιο επώδυνο τρόπο ισχύει για τη δράση των Ξηρών και της 17 Νοέμβρη. Γι' αυτό και είναι αυτονόητο ότι η απόφαση της διοίκησης του Εθνικού Θεάτρου να εντάξει στο πρόγραμμα της Πειραματικής του Σκηνής την παράσταση της κας Δημητρακοπούλου, θα προκαλούσε εξαιρετικά έντονες αντιδράσεις, διχάζοντας για άλλη μία φορά την κοινή γνώμη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου