Από τα πολλά success stories της ελληνικής ομογένειας,
ξεχωρίζει η περίπτωση του Μάνου Σηφάκη για πολλούς λόγους: μεγάλωσε στην
Αθήνα, σπούδασε στην Μεγάλη Βρετανία και διέπρεψε στην Πενσιλβάνια της
Αμερικής, στον δύσκολο τομέα των πολυμέσων και του μάρκετινγκ. Η
τεράστια επιτυχία του στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, δεν τον έκανε να
ξεχάσει την ιδιαίτερη πατρίδα του και έτσι ένα από τα γραφεία της
επιχείρησής του είναι στην Λάρισα, στην οποίαν μεγάλωσε αν και γεννήθηκε
στην Αθήνα. Το στελεχώνουν 40 άξιοι νέοι άνθρωποι. Στόχος του δεν είναι
μόνο να απολαύσει τις δάφνες του στο εξωτερικό αλλά να βοηθήσει με τον
τρόπο του, την δοκιμαζόμενη γενέτειρά του. Μάλιστα, έχει φιλόδοξα σχέδια
να φτιάξει στη Θεσσαλία μια μικρογραφία της Silicon Valley. Ανάμεσα
στις εταιρείες κολοσσούς που τον έχουν ήδη εμπιστευτεί είναι η Johnson
& Johnson, η Exxon, η Bayer και η ING.
Τι ακριβώς έχει καταφέρει ο δαιμόνιος νεαρός που ακόμα και όταν
υπηρετούσε στον ελληνικό στρατό, έκανε σχέδια για το πως μπορεί να
αυξήσει το πελατολόγιό του στην Ευρώπη; Ιδρυσε μια εταιρεία το 2000
μόλις είχε τελειώσει τις σπουδές του στην μηχανολογία και την
πληροφορική στο Μάντσεστερ της Αγγλίας και είχε μετακομίσει στην
Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ με την Αμερικανίδα σύζυγό του. Η εταιρεία αυτή
αργότερα ονομάστηκε Customedialabs. Τότε πλέον άρχισε να οραματίζεται το
επόμενο τολμηρό του βήμα. Σταδιακά μπόρεσε να μπει με τρόπο
ανταγωνιστικό στον ψηφιακό χώρο αλλά και να συνδυάσει την τεχνολογία
αιχμής και εμπορικές στρατηγικές. Και είναι πολύ συγκινητικό ότι
αποφάσισε πως οι συνοδοιπόροι του στο εγχείρημα δεν θα είναι μόνο
ευφυείς άνθρωποι από τις ΗΠΑ αλλά και το καλύτερο έμψυχο δυναμικό που
μπορούσε να βρει στην Λάρισα. Σήμερα ο 38χρονος απολαμβάνει εξαιρετική
φήμη τόσο στους συμπατριώτες του όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο. Το όνομά
του έχει συμπεριληφθεί στη λίστα των Ελλήνων επιχειρηματιών της
Αμερικής που έχουν διαπρέψει και έχουν ηλικία μικρότερη των 40 ετών.
Ο Σηφάκης έχει κερδίσει τον έπαινο διότι θέλει να επενδύσει
στην Ελλάδα της κρίσης: «Από τότε που ξεκίνησε η ύφεση, ήταν κάτι που με
απασχολούσε συνεχώς. Ενιωσα ότι είναι καθήκον και προτεραιότητά μου να
βρω με πιο τρόπο μπορώ να βοηθήσω και εγώ» υπογραμμίζει, υπογραμμίζει ο
διευθύνοντας σύμβουλος της Customedialabs στην NEWS 247 σε τηλεφωνική
επικοινωνία:«Ηδη είχαμε φτιάξει το γραφείο της Λάρισας από το 2004 και
έτσι εκπαιδεύτηκαν εκεί μια σειρά από στελέχη που ήταν τότε 22 ετών και
σήμερα είναι 33 ετών, με πολλές γνώσεις και εμπειρίες. Με αυτές ως
“όπλο’’, μπορούν να σχεδιάζουν υπηρεσίες για εταιρείες κολοσσούς και να
εργάζονται σε ένα διεθνές περιβάλλον παρότι βρίσκονται στην Ελλάδα»
υπογραμμίζει.
Ομως το μεγαλύτερό του όνειρο είναι να φτιάξει στην Θεσσαλία
ένα «campus» με εκατοντάδες εργαζόμενους που θα είναι ένα «σαν ενα μικρό
κράτος με διαφορετικό περιβάλλον εργασίας. Εκεί θα δίνουμε έμφαση στην
ανάπτυξη της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας, δυό τομείς όπου
είμαστε πολύ πίσω στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες». Δηλαδή; «Για να
μπορέσει κάποιος να σταθεί στην κρίση, πρέπει να αλλάξει τον τρόπο που
σκέφτεται. Αυτό συμβαίνει ταχύτερα όταν βρίσκεται σε ένα ξένο περιβάλλον
που δεν του θυμίζει την πατρίδα του και που απαιτείται να οργανώνει την
σκέψη του με τρόπο διαφορετικό. Θέλω λοιπόν να δημιουργήσω ένα τέτοιο
εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα, όπου θα καλλιεργεί τα ταλέντα των
εργαζόμενων και τους διαμορφώνει σαν να δούλευαν σε μια μεγάλη εταιρεία
στο εξωτερικό. Αν όλα πάνε καλά τότε μέσα στα επόμενα χρόνια θα
μπορούσαν να ανοίξουν αρχικά ακόμα και 250 θέσεις εργασίας. Θέλω να
συνεργαστώ με χαρισματικά παιδιά που μεγαλώνουν στην σημερινή Ελλάδα και
δεν έχουν ακόμα τσακιστεί τα όνειρά τους από την κρίση ή τις δυσκολίες.
Ο σκοπός μου προς το παρόν είναι να θωρακίσω την ανάπτυξη της εταιρείας
και να την εισάγουμε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έτσι ώστε να
μπορέσουμε να βρούμε επενδυτές για τα σχέδιά μας».
Τι ακριβώς κάνει η Customedialabs;
«Δημιουργεί για λογαριασμό των πελατών της , ψηφιακές εμπειρίες.
Κοντολογίς έρχονται σε εμάς μεγάλες εταιρείες με προϊόντα και υπηρεσίες
που θέλουν να τα διαφημίσουν σε καταναλωτές και επενδυτές. Εμείς
φτιάχνουμε νέους τρόπους παρουσίασης που δεν θυμίζουν σε τίποτα τα
διαφημιστικά φυλλάδια του παρελθόντος αλλά μια νέα εμπειρία που έχει να
κάνει με τα ψηφιακά μέσα, δηλαδή την ανάδειξη μέσα από υπολογιστές,
ταμπλέτες και έξυπνα τηλέφωνα» επισημαίνει ο Μάνος Σηφάκης. «Αυτός είναι
ο λόγος που χρειάζεται για κάθε πελάτη ή προϊόν να φτιάχνουμε ομάδες
από διαφορετικές ειδικότητες εργαζομένων από creative μέχρι τεχνικούς».
Η επόμενη ερώτηση ήταν σχεδόν αναπόφευκτη: ρωτήσαμε τον
επιτυχημένο Έλληνα της Αμερικής πως αισθάνεται που βλέπει την Ελλάδα σε
μια κρίσιμη ιστορική συγκυρία και αν αυτό τον φοβίζει για τα μελλοντικά
του σχέδια: «Απο εδώ που βρίσκομαι όπου έχω το πλεονέκτημα της
απόστασης, μου φαίνεται ότι η ελληνική κυβέρνηση παίζει ένα παιχνίδι
ρωσικής ρουλέτας, κινδυνεύει να χάσει τα πάντα, προσπαθώντας να
εντυπωσιάσει η να φοβίσει την άλλη πλευρά. Ομως οι συνομιλητές μας είναι
τεχνοκράτες και μιλούν με άλλους όρους. Και βέβαια με προβληματίζει η
κατάσταση καθώς θέλω να υλοποιήσω τα σχέδιά μου στην Θεσσαλία και
πιστεύω ότι η ανάπτυξη θα βγάλει την χώρα από την κρίση. Οι Έλληνες
διακρίνονται στο εξωτερικό διότι υπάρχει το κατάλληλο περιβάλλον για να
ανθίσει η ευφυΐα τους. Τώρα που χρειάζεται να επιβιώσουμε ας κάνουμε
στόχο να επιτύχουμε το ίδιο και στην Ελλάδα, έτσι ώστε να μην χρειάζεται
οι έξυπνοι άνθρωποι να μεταναστεύουν....»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου