Παρασκευή

Γιάννης Τσερέπας: Ο Λαρισαίος συμπατριωτης μας που ανοίγει εργοστάσιο πλαστικών στις ΗΠΑ

Lariplast ΑΕΒΕ ή όταν η Ελλάδα... εξάγει βιομηχανία!
(Φωτ.: Το εργοστάσιο της Lariplast στη Λάρισα.)
Του Απόστολου Σκουμπούρη
Το ότι στην Ελλάδα υπάρχει τεράστια αποβιομηχάνιση τις τρεις τελευταίες δεκαετίες το γνωρίζουμε, όπως γνωρίζουμε ότι οι τιμές πρώτων υλών και εργατικών μετατοπίζουν το κέντρο βάρους προς χώρες της Ασίας, άρα δεν ευνοείται η δημιουργία νέων βιομηχανιών στο ευρωπαϊκό έδαφος και δη στην Ελλάδα. Αυτό που δεν ξέρουμε όμως είναι ότι στην Ελλάδα της κρίσης υπάρχουν βιομηχανικές επιχειρήσεις που όχι μόνο πάνε καλά, αλλά «χτίζουν» θυγατρικές στο εξωτερικό και εξάγουν... βιομηχανία!
Γίνεται η Ελλάδα της αποβιομηχάνισης των τελευταίων δεκαετιών, η Ελλάδα της «δραπέτευσης» επιχειρήσεων σε άλλους φορολογικούς παραδείσους, να καταφέρνει να εξάγει... βιομηχανία; Και όμως, μέσα στην κρίση γίνεται!
Μια ελληνική επιχείρηση πλαστικών, η Lariplast, με έδρα τη Λάρισα, όντας leader στον τομέα της στην Ελλάδα, έχει ανοίξει από το 2013 εργοστάσιο στη Γαλλία, ελέγχοντας ήδη μεγάλο τμήμα της εκεί αγοράς, ενώ έχει δρομολογήσει το business plan για άνοιγμα εργοστασίου στις ΗΠΑ!
(Φωτ.: Οι αποθήκες της Lariplast στη Λάρισα.)
Στη χώρα του... φραπέ και στην πόλη με τις περισσότερες –κατά κεφαλήν– καφετέριες σ' όλη την Ελλάδα, στη Λάρισα, μια ελληνική βιομηχανία έχει απόλυτη εξειδίκευση στα πλαστικά ποτήρια πάσης φύσεως. Και διαπρέπει –διεθνώς– στον τομέα της!
Πρόκειται για ένα εντελώς... άγνωστο αλλά εντυπωσιακό success story που επιβεβαιώνει ότι κάποιοι στη χώρα μας δεν... φωνάζουν, δε βγαίνουν στις τηλεοράσεις, δεν διαμαρτύρονται, δεν αλλάζουν έδρα, ενώ ούτε με το χρηματιστήριο έχουν «μπλεχτεί»!
Μια τέτοια (άγνωστη) περίπτωση λοιπόν είναι η εταιρεία Lariplast ΑΕΒΕ, που φτιάχνει σχεδόν κάθε πλαστικό ποτηράκι μιας χρήσης, πιάτο και παρόμοια συναφή προϊόντα στην Ελλάδα και μάλιστα εδώ και χρόνια! Πλαστικά ποτήρια, διάφανα, λευκά ή χρωματιστά, πλαστικά πιάτα μιας χρήσης, κύπελλα γιαούρτης ή παγωτού, είδη πικ νικ μιας χρήσης, κουταλάκια, πώματα για ποτήρια καφέ, χάρτινα ποτήρια μιας χρήσης, καλαμάκια φραπέ! Η συντριπτική πλειονότητα όλων αυτών των προϊόντων που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά παράγονται στο εργοστάσιο της Λάρισας, της εταιρείας Lariplast.
Η εταιρεία ανήκει στην οικογένεια Τσερέπα, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Ιωάννη Τσερέπα (φωτ.), ο οποίος πρόσφατα βραβεύτηκε από την Ernst & Young ως «Δυναμικά αναπτυσσόμενος επιχειρηματίας».
Ανέλαβε την επιχείρηση το 1990 σε ηλικία μόλις 20 ετών και από μια μικρή βιοτεχνία κατάφερε να την κάνει έναν δυναμικά αναπτυσσόμενο και εξωστρεφή όμιλο με δύο εργοστάσια!
Όπως τονίζει στο liberal.gr ο κ. Τσερέπας, «είμαστε μια οικογενειακή επιχείρηση που ξεκίνησε το 1969 και πλέον διοικείται από τη 2η γενιά. Όταν ανέλαβα το 1990, το προσωπικό ήταν μόλις 15 άτομα, ενώ πλέον στην Ελλάδα απασχολούμε 115 εργαζόμενους στην Ελλάδα και 30 στη Γαλλία».
Κλειδί για την ανάπτυξη και εξέλιξη της εταιρείας ήταν οι διαρκείς επενδύσεις, η παρακολούθηση των τάσεων της αγοράς και η εφαρμογή κάθε καινοτομίας προς όφελός της.
Πλέον, με δύο εργοστάσια σε Λάρισα και Γαλλία και αποθήκες (και) στην Αθήνα, η Lariplast επεξεργάζεται 10.000 τόνους πρώτης ύλης ετησίως, παράγοντας 2,2 δισ. ξεχωριστά προϊόντα τον χρόνο. Διαθέτει συνολικά 11.000 τ.μ. εργοστάσιο και σχεδόν 24.000 τ.μ αποθήκες.
Εξαγωγές σε πάνω από 20 χώρες - «Διεθνές» το 75% των πωλήσεων
Πλέον, όπως σημειώνει ο επιχειρηματίας, «η Lariplast εξάγει σε περισσότερες από 20 χώρες, ενώ το 75% των πωλήσεων προέρχεται από εξαγωγές. Οι πωλήσεις από το εργοστάσιο της Ελλάδας το 2015 έφτασαν στα 21 εκατ. Ευρώ, ενώ από της Γαλλίας στα 12 εκατ. ευρώ, σύνολο πωλήσεων δηλαδή 33 εκατ. ευρώ τον περασμένο χρόνο».
«Διαθέτουμε την πιο πλήρη γκάμα στην Ελλάδα, ενώ έχουμε 80 κωδικούς», συμπληρώνει ο κ. Τσερέπας, «ενώ το... φουλ της παραγωγής και των πωλήσεών μας εύλογα γίνεται τους καλοκαιρινούς μήνες, λόγω του τουρισμού αλλά και του ζεστού καιρού».
«Ανάμεσα στους πελάτες μας είναι κορυφαία brands, όπως Σκλαβενίτης, Makro, Nestle, Μασούτης, Lidl, GOODY'S, Everest - FloCafe, Coffee Island, νερά Ζαγόρι, Απολλώνιο, ενώ δίνουμε προϊόντα σε όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ.
Στη Γαλλία επίσης έχουμε πελάτες ονόματα όπως Satordo, Nestle Waters, Metro France, Casino France, Dia κ.α.».
Σε ο,τι αφορά τις εξαγορές, ο κ. Τσερέπας επισημαίνει ότι «εξάγουμε σε όλες –ανεξαιρέτως– τις χώρες των Βαλκανίων, αλλά και σε χώρες όπως Ιταλία, Ισπανία, Μεγάλη Βρετανία, Σουηδία, Ρουμανία, Ιρλανδία, Ισραήλ, Λίβανο, Αμερική και Πουέρτο Ρίκο».
«Μια από τις καινοτομίες που μας έδωσαν ισχυρή προστιθέμενη αξία ήταν ότι μειώσαμε το βάρος του προϊόντος, δηλαδή παράγουμε πιο... αδύνατα και λεπτά ποτήρια με τα ίδια ανθεκτικά χαρακτηριστικά, οπότε με την ίδια πρώτη ύλη, παράγουμε περισσότερο. Το 1995 ανακαλύψαμε αυτήν την καινοτομία», συμπληρώνει. Η εταιρεία έχει κάνει 13 εκατ. ευρώ επενδύσεις την τελευταία 5ετία και συνολικά 35 εκατ. ευρώ από το 1996 έως το 2015. Η πρώτη ύλη για την κατασκευή των προϊόντων της Lariplast, σύμφωνα με τον κ. Τσερέπα, είναι τα πετροχημικά, που είναι παράγωγα του πετρελαίου.
«Γιατί επιλέξαμε τη Γαλλία»
«Το εργοστάσιο στη Γαλλία (στην πόλη Marle) συμπληρώνει πέντε χρόνια λειτουργίας και έχει πολύ γρήγορη ανάπτυξη. Στην ερώτησή μας πώς επιλέχθηκε η Γαλλία για εργοστάσιο, μια... ώριμη βιομηχανικά αγορά, ο κ. Τσερέπας τονίζει ότι «δίναμε ήδη προϊόντα μας έτσι κι αλλιώς στη γαλλική αγορά, οπότε διαβλέψαμε την ευκαιρία». Και συνεχίζει:
«Πήγαμε στη Γαλλία διότι οι πελάτες μας σ’ αυτήν τη χώρα έχουν εμμονή στην ποιότητα και το service, τα αυστηρά χρονοδιαγράμματα παραδόσεων μπορούσαμε να τα πετύχουμε μόνο ως τοπικοί παραγωγοί. Made in France, είναι πολύ σημαντικό κίνητρο για τους πελάτες μας στη Γαλλία.
Χαμηλό επίπεδο ανταγωνισμού, σε παραγωγικό επίπεδο, αφού είμαστε μόλις δύο εργοστάσια παραγωγής πλαστικών ποτηριών μιας χρήσεως στη χώρα. Άλλωστε (και) η Γαλλία είναι μια αποβιομηχανοποιημένη χώρα. Πετυχαίνουμε εκεί υψηλά επίπεδα τιμών πωλήσεων με χαμηλό κόστος ενέργειας.
Η Γαλλία έχει 70 εκατ. τουρίστες το χρόνο και είναι η κορυφαία χώρα στον κόσμο από πλευράς τουριστών», σημειώνει ο ίδιος. «Οπότε, ο τουρισμός είναι συνυφασμένος με τα προϊόντα μας, τα πλαστικά ποτήρια, τα πιάτα μιας χρήσης και όλα αυτά».
Το business plan για το εργοστάσιο στις ΗΠΑ
Σε ο,τι αφορά την επέκταση στην Αμερική, ο κ. Τσερέπας σημειώνει ότι «είμαστε στη 2η φάση του business plan. Κάναμε την οικονομοτεχνική μελέτη, μελετήσαμε πληθυσμούς, κατανάλωση, είδη που κυκλοφορούν και πιστεύουμε ότι μέσα στα επόμενα δύο χρόνια θα μπορέσουμε να παράξουμε και εκεί. Το εργοστάσιο θα δημιουργηθεί στη Νότια Καρολίνα.
«Γιατί επιλέγουμε ώριμες αγορές, σταθερές οικονομίες και όχι αναπτυσσόμενες»

Στην ερώτηση του liberal.gr γιατί επιλέγει η Lariplast την επέκτασή της σε ώριμες και «σκληρές» οικονομίες και όχι άλλες μη ανεπτυγμένες, η απάντηση του κ. Τσερέπα έχει πολύ ενδιαφέρον: Αναπόφευκτα, τα παραπάνω ιδανικά σκηνικά, μας κάνουν να θέσουμε το τελευταίο ερώτημα που δεν είναι άλλο από το εάν ο Γιάννης Τσερέπας έχει σκεφτεί ποτέ να πάει την παραγωγή ή την έδρα της Lariplast στο εξωτερικό; «Είμαστε εξαιρετικά απογοητευμένοι (σ.σ. ο Γιάννης Τσερέπας είναι μεταξύ των άλλων και Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών) με όλη αυτή την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Ελλάδα, πιστεύω όμως ότι κάποια στιγμή θα αλλάξει γιατί πρέπει να αλλάξει. Είμαστε απογοητευμένοι και με την νέα κυβέρνηση η οποία δείχνει να είναι εχθρική απέναντι στην επιχειρηματικότητα. Με φοβίζει ότι δεν βλέπει ότι αυτοί που θα κληθούν να τραβήξουν το κάρο εάν χρειαστεί είναι η βιομηχανία. Όχι όμως την έδρα δεν πρόκειται να την πάρουμε από την Ελλάδα και να την πάμε κάπου αλλού. Είναι κάτι που μπορεί να σου προσφέρει κάποιο βραχυπρόθεσμο όφελος στην εταιρεία σου αλλά ουσιαστικά ζημιώνει το γενικό σύνολο. Μπορεί να λένε ότι οι business δεν έχουν πατρίδα, για εμένα όμως δεν είναι έτσι. Δεν μπορεί να τα ισοπεδώνουμε όλα. Ας βοηθήσουμε στο μέτρο που μπορεί ο καθένας την χώρα. Και είναι και κάτι άλλο, εγώ νιώθω περήφανος που ένα ελληνικό προϊόν βγαίνει στο εξωτερικό και πουλάει, δεν νομίζω ότι θα ένιωθα το ίδιο περήφανος εάν π.χ. την έδρα μου την είχα στο Λουξεμβούργο».
«Επιλέγουμε στρατηγικά ανεπτυγμένες οικονομίες και χώρες και όχι αναπτυσσόμενες. Κατ' αρχήν, πρώτα στη χώρα που δημιουργείς το εργοστάσιο θα πουλήσεις, οπότε κοιτάζεις να υπάρχει οικονομικό υπόβαθρο, να υπάρχει αγορά. Ένα είναι αυτό. Κατά δεύτερον, στις ανεπτυγμένες χώρες δεν υπάρχουν δυσάρεστες εκπλήξεις, υπάρχει σταθερό νομικό πλαίσιο, υπάρχουν θεσμοί, δικαιοσύνη, διαφάνεια, είναι σοβαρές χώρες. Αν προκύψει κάτι, υπάρχει νομικό καθεστώς να διορθωθεί. Εν αντιθέσει με άλλες αναπτυσσόμενες χώρες και οικονομίες που προκύπτουν πολλά και σημαντικά προβλήματα, κάποιες φορές ανυπέρβλητα. Με λίγα λόγια, επιλέγουμε χώρες με... σέρβις», σημειώνει ο επιχειρηματίας. Στην Αμερική η επένδυση θα φτάσει στα 15 εκατ. δολάρια.
Δεν αλλάζουμε έδρα, στηρίζουμε τη χώρα μας
Σε ερώτηση του liberal.gr αν σκέφτηκε ποτέ την αλλαγή έδρας ή τη μεταφορά μέρους της παραγωγής σε χώρες με πιο φθηνά εργατικά ή πιο φθηνές πρώτες ύλες, ο κ. Τσερέπας είναι κατηγορηματικός! «Δεν αλλάζουμε έδρα, η Ελλάδα είναι η χώρα μας.
Εδώ μεγαλώσαμε, εδώ χτίσαμε ό,τι χτίσαμε. Θα πρέπει κάποια στιγμή να αποφασίσουμε να σταθούμε ο ένας δίπλα στον άλλον. Δεν είναι λύση η... δραπέτευση. Ναι αντιμετωπίζει η χώρα μεγάλα προβλήματα. Δεν είναι στην κοσμοθεωρία μας το... φεύγω και ας γίνει ο,τι είναι να γίνει στη χώρα πίσω. Δεν μπορεί να είσαι εσύ καλά και ο δίπλα να μην είναι. Εντάξει, ανισότητες θα υπάρξουν, όμως ως γενικό πλαίσιο αυτό πρεσβεύουμε ως εταιρική κουλτούρα. Και άλλες χώρες έχουν προβλήματα και αντίστοιχα με εμάς παράπονα από την πολιτική».
Ο κ. Τσερέπας παραδέχεται τους σκοπέλους, όπως το ασταθές πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον, τη γραφειοκρατία και την εξαιρετικά βραδυκίνητη απονομή δικαιοσύνης, όμως από την άλλη πλευρά δεν αγνοεί και τα πλεονεκτήματα που παρέχει η συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Ένωση, «ανοίγοντας» μια αγορά πάνω από 500 εκατ. ανθρώπων.
Το εργοστάσιο στη Λάρισα και οι πιστοποιήσεις
Το εργοστάσιο στη Λάρισα βρίσκεται σε στρατηγική θέση, στο κέντρο της Ελλάδας, 300 μέτρα από την Εθνική Οδό και απόσταση λιγότερο από τρεις ώρες από τα μεγάλα λιμάνια.
(Φωτ.: Εσωτερική άποψη του εργοστασίου της Lariplast στη Λάρισα.)
Η βιομηχανία διαθέτει δέκα in line γραμμές παραγωγής με υπερσύγχρονα μηχανήματα σε χώρο 35.000 τ.μ. που αποτελείται από:
  1. Τροφοδοσία των πρώτων υλών
  2. Παραγωγή φύλλου
  3. Thermo forming
  4. Μέτρηση και συσκευασία και
  5. Ανακύκλωση και επιστροφή στην τροφοδοσία του εναπομείναντος υλικού.
Η Lariplast παράγει πλαστικά προϊόντα για τρόφιμα - ποτά, οπότε είναι εξαιρετικά σημαντική η διαδικασία παραγωγής, οι προδιαγραφές, οι πιστοποιήσεις, τα πάντα. Όπως τονίζει ο κ. Τσερέπας, «η εταιρεία εφαρμόζει συστήματα τα οποία είναι πιστοποιημένα με Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας, Ασφάλειας Τροφίμων και Περιβαλλοντικής Διαχείρισης, σύμφωνα με τα αντίστοιχα διεθνή πρότυπα ISO 9001, ISO 22000 και ISO 14000. Ανταποκρινόμενοι στην απαίτηση της αγοράς για παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας, το 1996, από τις πρώτες εταιρείες στην Ελλάδα, εφαρμόσαμε σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας βάσει ΕΝ ISO 9001: 2008 της TUV και HACCP».
«Δυναμικά αναπτυσσόμενος επιχειρηματίας» από την Ε&Υ
O πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος της Lariplast ΑΕΒΕ, κ. Ιωάννης Τσερέπας, είναι μέσα στους τέσσερις Έλληνες επιχειρηματίες που –για ξεχωριστό λόγο ο καθένας– βραβεύτηκαν ως επιχειρηματίες της χρονιάς από την Ernst & Young τον Φεβρουάριο. Μάλιστα, ο ίδιος βραβεύτηκε ως «Δυναμικά αναπτυσσόμενος επιχειρηματίας», ενώ σήμερα Τετάρτη 16 Μαρτίου το βράδυ, θα διεκδικήσει τον τίτλο του Έλληνα «Επιχειρηματία της Χρονιάς» 2015. O νικητής θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο «World Entrepreneur Οf The Year» στο Monte Carlo τον Ιούνιο του 2016. Πλην του κ. Τσερέπα, θα «αναμετρηθούν» η κυρία Ελένη Πολυχρονοπούλου, αντιπρόεδρος του δ.σ. της Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος ΑΕ, ο ιδρυτής της e-Travel ΑΕ (pamediakopes.gr), κ. Νίκος Γουλής, και ο διευθύνων σύμβουλος της Folli Follie Group, κ. Γεώργιος Κουτσολιούτσος.


Τσερέπας (Lariplast): Eτοιμάζουμε νέα μονάδα

«Προσπαθώ να είμαι τόσο καλός σε αυτό που κάνω, ώστε οι άλλοι να μην έχουν την επιλογή να με αγνοήσουν». Αυτό είναι ένα από τα βασικά στοιχεία της επιτυχίας του Ιωάννη Τσερέπα, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Lariplast, ο οποίος πρόσφατα αναδείχτηκε ως δυναμικά αναπτυσσόμενος επιχειρηματίας στο διαγωνισμό της ΕΥ για τον «Έλληνα Επιχειρηματία της Χρονιάς».
Ο ίδιος ηγείται μίας από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες του κλάδου των πλαστικών στη χώρα μας, εξάγοντας σε πολλές χώρες του εξωτερικού, ενώ ετοιμάζει και το επόμενο βήμα του, μία νέα παραγωγική μονάδα στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο κ. Τσερέπας τονίζει ότι συνεχίζει να «ψηφίζει» Ελλάδα αν και τα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας είναι πολλά.

Πρόσφατα αναδειχτήκατε ως «Δυναμικά αναπτυσσόμενος επιχειρηματίας». Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σας;
AdTech Ad
Η επιτυχία για εμάς στην Lariplast περικλείεται στο τρίπτυχο: παράγουμε-εξάγουμε-κερδίζουμε. Όμως στη δύσκολη οικονομικά περίοδο που διανύουμε, πιστεύω ότι χρειάζονται πολλά για υλοποιηθεί αυτό το τρίπτυχο.
Αρχικά, μια καλή στρατηγική που περιλαμβάνει ανάπτυξη με βάση την καινοτομία, την τεχνολογία, την υψηλή παραγωγικότητα και τη χρηστή διαχείριση ή όπως θα μπορούσε κάποιος να πει τις ελεγχόμενες δαπάνες.
Επίσης, απαραίτητη προϋπόθεση όλων είναι η πίστη στις δυνατότητες σου. Πάντοτε πορευόμουν επαγγελματικά με την πεποίθηση ότι οι άλλοι δεν είναι καλύτεροι από μένα.
Αυτή η πίστη στον εαυτό σου σε συνδυασμό με τη σκληρή δουλειά, μπορεί να σε οδηγήσει να πετύχεις πολλά. Συνηθίζω να λέω ότι χωρίς φιλοδοξία δεν αρχίζει τίποτα και τίποτα δεν τελειώνει με επιτυχία χωρίς σκληρή δουλειά. Τέλος, πολύ σημαντικό είναι ότι στη Lariplast επικεντρωνόμαστε στην ποιότητα, ενώ λειτουργούμε πάντα με πειθαρχία στο σχεδιασμό και προσήλωση στο στόχο.

Σε ποιες αγορές δραστηριοποιείται σήμερα η Lariplast και ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας; 
Με βάση το εργοστάσιο μας στην Ελλάδα εξάγουμε τα προϊόντα μας σε όλες τις βαλκανικές χώρες, το Ισραήλ, το Λίβανο, την Ιορδανία, την Κύπρο, την Ιταλία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ιρλανδία, το Πουέρτο Ρίκο και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Παράλληλα, με το εργοστάσιο μας στην Γαλλία δραστηριοποιούμαστε στην Γαλλική αγορά. Στα επόμενα σχέδια μας είναι η δημιουργία παραγωγικής μονάδας στις Ηνωμένες Πολιτείες, η υλοποίηση της οποίας θα ξεκινήσει σύντομα.

Ποιές είναι οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζετε τόσο εντός συνόρων όσο και στις ξένες αγορές; 
Στο εσωτερικό έχουμε να παλέψουμε με όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει κάθε υγιής ελληνική επιχείρηση.
Σίγουρα το μεγαλύτερο πρόβλημα για όλους μας, όχι μόνο για την εταιρεία μας την Lariplast, είναι το ασταθές πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον. Παράλληλα, όμως αποτελούν τροχοπέδη για τις εργασίες μας η γραφειοκρατία και η αργή απόδοση της δικαιοσύνης.
Επιπλέον, η  μικρή ελληνική αγορά μπορεί να είναι σε στρατηγική θέση, αδυνατεί όμως να την κεφαλαιοποιήσει στο παραμικρό λόγω του δυσμενούς περιβάλλοντος και ελλείψει συνολικότερου σχεδιασμού.
Εναπόκειται στις δυνατότητες κάθε εταιρείας ξεχωριστά να θέσει τις υγιείς βάσεις για την επέκταση της στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και όσον αφορά στην εταιρεία μας θεωρούμε ότι το έχουμε καταφέρει σε μεγάλο βαθμό.
Στις ξένες αγορές η Lariplast αντιμετωπίζει ένα σκληρό, στα όρια του αθέμιτου, ανταγωνισμό, με τις προερχόμενες από την Τουρκία εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η Τουρκία  επιδοτεί με 10% επί του ποσού των εξαγωγών τις τουρκικές επιχειρήσεις με την μορφή ειδικών εκπτώσεων στις ασφαλιστικές εισφορές, στην ενέργεια και στους φόρους, μια πρακτική που απαγορεύεται ρητά στις χώρες της ευρωζώνης. Παράλληλα όμως, οι συγκεκριμένες εταιρείες απολαμβάνουν την ελεύθερη αδασμολόγητη διακίνηση των προϊόντων τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
 Όπως καταλαβαίνετε, έχουν τα δικαιώματα της Ενωμένης Ευρώπης, χωρίς να έχουν τις υποχρεώσεις της. Τέλος, ένα γενικότερο ευρωπαϊκό ζήτημα το οποίο πλήττει όλες τις επιχειρήσεις και εμάς, είναι οι διακυμάνσεις στην ισοτιμία ευρώ-δολαρίου. Το ισχυρό ευρώ σε σχέση με το δολάριο δεν ευνοεί τις χώρες της Νότιας Ευρώπης που παράγουν και εξάγουν αγαθά εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς οι πωλήσεις των προϊόντων επηρεάζονται, εκτός από την ποιότητα και από την τιμή.
Η ομαλή διαχείριση του συγκεκριμένου θέματος είναι μια καθημερινή πρόκληση για εμάς και την απρόσκοπτη ανάπτυξη μας. Ωστόσο, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε και να αγνοήσουμε και τα πλεονεκτήματα που μας προσφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς μια δραστήρια και υγιής εταιρεία έχει τη δυνατότητα να διακινήσει και να διαθέσει τα προϊόντα της σε ένα κοινό που ξεπερνά το μισό δισεκατομμύριο ανθρώπους.

 Με δεδομένα τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας, σκεφτήκατε ποτέ να μεταφέρεται την έδρα της εταιρείας σας εκτός Ελλάδας; 
Αυτό το ενδεχόμενο το έχουμε αποκλείσει κατηγορηματικά. Είμαστε μια ελληνική εταιρεία με Έλληνες εργαζομένους, ζούμε και εργαζόμαστε στην Ελλάδα και προσπαθούμε να βελτιώσουμε τις συνθήκες για την εταιρεία μας εντός της χώρας. Είμαστε μαθημένοι να αντιμετωπίζουμε τις όποιες αντιξοότητες, μεγάλες ή μικρές. Προσωπικά εργάζομαι από την ηλικία των 12 ετών και όπως καταλαβαίνετε είμαι «ψημένος» από τις δυσκολίες της επαγγελματικής ζωής.
Σε αυτό το σημείο να επισημάνω ότι επενδύουμε βέβαια και σε νέες παραγωγικές μονάδες στο εξωτερικό, για τη διευκόλυνση των επιχειρηματικών μας σχεδίων, αλλά το εφαλτήριο μας, η βάση μας, το μυαλό μας είναι η Ελλάδα.
Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο επιχειρηματία;
Θα του έλεγα όλα αυτά με τα οποία προχώρησα στην επιχειρηματική μου πορεία. Πάντα προσπαθούσα και ακόμα προσπαθώ να είμαι τόσο καλός σε αυτό που κάνω, ώστε οι άλλοι να μην έχουν την επιλογή να με αγνοήσουν.
Γνωρίζω τα όρια μου και έως που μπορώ να φτάσω, τι μπορώ να επιτύχω και τι όχι και σίγουρα πάντα βρισκόμουν σε εγρήγορση για αποφάσεις την κατάλληλη στιγμή. Κλείνοντας, θα σταθώ στο κυριότερο. Πρέπει να έχει βαθιά στο μυαλό του ότι στην πορεία του θα συναντήσει πολλές δυσκολίες. Το θέμα δεν είναι πόσες φορές θα «πέσει» από αυτές τις δυσκολίες, αλλά το πόσες φορές θα «σηκωθεί».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου