Διαβασα στο διαδικτυο παραποιημενη την περιπτωσι της διαφωνιας της Ελληνικης Κυβερνησεως του Εθνικου κυβερνητου Ιωαννου Μεταξα και της Βελγικης τραπεζης «Societe Commerciale de Belgique» καθ οσον με την αγνοια των πραγματικων γεγονοτων εσπευσαν μερικοι να την συγκρινουν με την σημερινη τραγικη καταστασι της Ελλαδος και την υπογραφη του Μνημονιου.
Αξιζει να ενημερωθουμε καπως καλλιτερα για τα ιστορικα γεγονοτα ώστε η κρισις μας να είναι τουλαχιστον συμβατη με τη πραγματικοτητα και την κοινη λογικη.
Η ολη ιστορια εχει καταγραφη στο :
YEARBOOK OF THE INTERNATIONAL LAW COMMISSION 1980
Volume II, Part Two
Report of the Commission to the General Assembly on the work of its thirty-second session
UNITED NATIONS
New York,
σελιδες 37 και 38 και εν περιληψει εχει ως εξης:.
Στις 27 Αυγουστου 1925 η Ελληνικη Κυβερνησι συμφωνησε με την «Societe commerciale de Belgique» να χρηματοδοτηση την κατασκευη δικτυου σιδηροδρομικών γραμμων και την ανακατσκευη υπαρχοντος δικτυου με την προμηθειατου σχετικου εξοπλισμου που θα εκτελουσουσε μια Βελγικη κατασκευαστικη εταιρεια. Γι αυτό τον λογο η Ελληνικη κυβερνησις εξεδωσε σχετικα ομολογα στην κατασκευαστικη εταιρεια τα οποια αποτελουσαν την οφειλη της Ελλαδος και τιμημα του εξωτερικου χρεους της Ελλαδος..
Το 1932 η Ελληνικη Κυβερνησις δεν κατεστη δυνατον να εξοφληση την δευτερη δοσι που εληγε την 1ην Ιουλιου 1932..Η κατασκευαστικη εταιρεια διαπιστώνοντας΄ βλεποντας ότι δεν ητο δυνατον πλεον να εισπραξη τα χρηματα που της αναλογουσαν συμφωνα με την συμβασι που ειχε υπογραψει, και να καλυψει τις δαπανες της και τις υποχρεωσεις της σε τριτους υπεργολαβους σταματησε την εκετελεσι του εργου και προσεφυγε σε διεθνη διαιτησια , όπως οριζετο στην συμβασι..
Στις 25 Ιουλιου 1936 ( λιγες ημερες πριν της επιβολης της δικτατοριας της 4ης Αυγουστου 1936) εξεδοθη η τελικη ( δευτερη) διατητικη αποφασις από την Επιτροπη Διαιτησις. Κατ αυτην η Ελληνικη Κυβερνησι υποχρεουτο στην καταβολη του ποσου των 6,771,868 χρυσων δολλαριων ( gold dollars , http://en.wikipedia.org/wiki/Gold_dollar) στην εταιρεια Societe commerciale de Belgique. Επισης στην καταβολη τοκων που θα προεκυπταν κατά την αποπληρωμη εναντι ενός επιτοκιου 5% που θα προσμετρουσε από την 1η Αυγουστου 1936.
Επειδη η νεα Ελληνικη Κυβερνησις του Εθνικου Κυβερνητη Ιωαννου Μεταξα δεν εσπευσε να αποπληρωση το οφειλομενο ποσο, η Βελγικη Κυβερνσις πλεον προσεφυγε στο Μονιμο Δικαστηριο Διεθνους Δικαιου απαιτουσα την εκπληρωσι των δεδικασμενων διατητικων αποφασεων
Στην πρωτη καταθεσι της 14ης Σεπτεμβριου 1938 η Ελληνικη Κυβερνησις εδηλωσε ότι ευρισκετο κατω από την «επιτακτικη αναγκη» να διακοψη την πληρωμη των δεδικασμενων ποσων.Διοτι « η δημοσια ταξις και η κοινωνικη γαληνη θα διεταρασσετο επικίνδυνα ως αποτελεσμα της εφαρμογης της διαιτιτικης αποφασεως ( αποληρωμης του συγκεκριμενου χρεους) και η φυσιολογικη λειτουργια του κρατους και των υπηρεσιων του θα παρεμποδιζετο σοβαρως .»
Και κατεληγε:
«Η κυβερνησις τςη Ελλαδος ανησυχουσα για τα ζωτικα ενδιαφεροντα του Ελληνικου Λαου, για την διοκησι και την οικονομικη ζωη την υγεια και την ασφαλεια εσωτερικως και εξωτερικως της χωρας, δεν εχει άλλη δυνατοτητα δρασεως..Ενω κάθε άλλη κυβερνησις στην δικη της θεσι προφανως θα επρατττε το ιδιο.»
Αλλα και κατ την τελικην υποστηριξι των θεσεων της η Ελληνικη Κυβερνησις εδηλωνε ότι:
«Κατω από αυτές τις συνθηκες είναι αδυνατη η πληρωμη του χρεους όπως οριζει η διατητικη αποφασις χωριςνα θεσουμε σε σοβαρο κινδυνο την οικονομικη υπαρξι και της κανονες της λειτουργιας του Ελληνικου κρατους..»
Στις 16 και 17 Μαιου του 1939 ο Ιωαννης Γιουπης συμβουλος της Ελληνικης Κυβερνησεως, αφου επιβεβαιωσε ότι ως αρχη, οι συμφωνιες ,συμβατικες υποχρεωσεις πρεπει να εκπληρωνονται , διευκρινησε και διατυπωσε τα εξης:
«Παραταυτα από καιρου εις καιρον, είναι δυνατον να δημιουργηθουν εξωτερικες συνθηκες περαν του ανθρωπινου ελεγχου που καθιστουν αδυνατη ακομη και για Κυβερνησεις να ανταποκριθουν αυτοχρονως στους δανειστες και στον λαο.Οταν οι ποροι μιας χωρας είναι ανπαρκεις ώστε να εκετελεσθουν αμφοτερα τα καθηκοντα ταυτοχρονως. Είναι αδυνατον να εκπληρωσουμε το χρεος μας και την ιδια στιγμη να παρασχουμε διοικητικες υπηρεσιες και ναεγγυηθουμε συνθηκες ουσιωδεις για ηθιξκη κοινωνικη οικονομικη αναπτυξι.Το οδυνηρο προβλημα προκυπτει της εκλογης μεταξυ των δυο καθηκοντων.. Στην περιπτωσι κατα την οποια η πληρωμη του χρεους θετει σε κινδυνο την οικονομικη ζωη την διοικησι , την Κυβερνησι τοτε είναι η αποψις μας ότι δικαιουμεθα να αναστειλουμε ή ακομη να μειωσουμε την εξυπηρετησι του χρεους μας..»
Ο εντεταλμενος συμβουλος της Βελγικης Κυβερνησεως Κος Sand απεδεχθη την δηλωσι του κου Ιωαννη Γιουπη ως ανταπκρινομενη στο γεγονος των εξαιρετικως δυσκολων συνθηκων της Ελληνικης Οικινομιας και ως εκ τουτου της πραγματικης αδυναμιας της Εληνικης κυβερνησεως να να ανταποκριθη στην πληρωμη ολοκληρου του ποσου. Πλην όμως η ανικανοτης -αδυναμια της Ελληνικης κυβερνησεως να ανταποκριθη αυτή την χρονικη στιγμη δεν συνεπαγεται ουτε σημαινει ή αναγνωριζεται ως ολικη ή μερικη αρνησι εκπληρωσεως των οικονομικων υποχρεωσεων της Ελληνικης κυβερνησεως αλλα ως δικαιολογημενη μερικη αναστολη της πληρωμης την συγεκριμενη περιοδο ..
Τελικως το δικαστήριο με την αποφασι του της 15ης Ιουνιου 1939
( ιδε ολοκληρη την αποφασι εδω http://www.worldcourts.com/pcij/eng/decisions/1939.06.15_societe_commerciale.htm
Εδήλωνε ότι δεν ηταν στην δικαιοδοσια του ( It was not within its mandate to declare whether..) να βεβαιωση αν η Ελληνικη κυβερνησις εδικαιουτο να μην προβη στην εκπληρωσι των υποχρεωσεων της όπως προεκυπταν από τις διαιτητικες αποφασεις. Ομως είναι θεμα περαιτερω διερευνησεως εξιδεκευμενης αρχης που θα διαπίστωνε την νομισματική και οικονομική καταστασι της Ελλαδος Μονον τοτε μετα την εκδοσι μιας τετοιας εξιδικευμενης αναφορας θα ητο δυνατον για το δικαστηριο να αποδεχθη και να εγκρινη τις αιτιασεις-προσφυγες της Έλληνικης κυβερνησεως κατά εκεινων της Βελγικης. ( Only after such an expert report could the Court adjudicate on Greek submissions Nos. 4 to 7 and upon Belgian submission C.)
*******************************
Όπως κάθε καλοπιστος και λογικος αναγνωστης μπορει να διαπιστωσει;
1. Ουδεμια σχεσι η οργανωμενη πολιτεια του Εθνικου Κυβερνητη Ιωαννου Μεταξα με την σημερινη Ελλαδα των ανικανων..
2. Το δικαστηριο τοτε δεν δικαιωσε την Ελλαδα. Απλως ζητησε περαιτερω στοιχεια.
3. Ουδεν προβλημα επιβιωσεως ή ρευστοτητος εδημιουργειτο για την Ελλαδα τοτε, από την αρνησι της να πληρωση την συγκεκριμενη υποχρεωσι της.Οπως θα δημιουργειτο αν σημερα η Ελλαδα μεινει χωρις δανεικα..
4. Η εφαρμογη των ορων του μνημονιου ουσιαστικως ηταν και είναι υποχρεωσις των Ελληνικων κυβερνησεων –ολων των κομματων, που λογω λαικισμου και πολιτικης παροχων σε ψηφοφορους συντεχνιακες ομαδες εφερε την Ελλαδα σ’αυτη την καταστασι.
5. Ο παραγωγικος και σκεπτομενος ελληνικος λαος καλως γνωριζει και είναι βέβαιο ότι δεν στρουθοκαμηλιζει οσον αφορα στην πραγματικοτητα. Γνωριζει τις συνεπειες και το εν δυναμει δραματικο τελος..Αν αυτές τις στιγμες της ολοκληρωτικης καταστροφης που κοντευει να μας συμπαρασυρει , οι σημερινοί πολιτικοι που πιστευουν στο δημοκρατικο πολιτευμα και ετυχε να βρισκονται σε θεσμικες θεσεις ανεξαρτητως της εγνωσμενης ανικανοτητος των ή της αδυναμιας τους να ανταποκριθουν στην σοβαροτητας καταστασεως, δεν στηριχθουν. Δεν ομονοησουν. Δεν πεισθουν να συνεργασθουν.
6. Η γυμνια των λεγομενων αγανακτισμενων πολιτων από τα μετρα είναι φανερη.
Μολυβενια στρατιωτακια της κομμουνιστικης αριστερας. Οικολογοι, ροζ πουα συνοδοιποριας αφελεις χρησιμοι ηλιθιοι ακομη και σε λεγομενα δεξια-[κεντροδεξια κομματα που τους φταιει ακομη και ο φρακτης στον Εβρο που θα σταματηση την λαθραια εισοδο εκατονταδων ισλαμιστων στην Ελλαδα. Ολοι αυτοι μαζι με την αρχουσα ταξι των ληστων συνδιαλιστων και των Μεσων Εξαπατησεως των Μαζων .. Μερικες χιλιαδες συνασπισμενων δογματικων.. ιεροεξεταστων.. ιεραποστολων κριτων
Ολοι αυτοι Δεν είναι ο Λαος .Δεν είναι η πλειοψηφια της κοινης γνωμης της κοινωνιας.
Είναι η θορυβουσα μειοψηφια που προσπαθει να μας πειση για την υπαρξι της και να μας φοβιση με την πολυφωνικη μεγαφωνικη μονοφωνια της..
Ιασων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου