Υπόγεια σχέση (από τον Ιανουάριο του 2011) του γραφείου του υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη Μ. Οθωνα με Ελληνες ιδιώτες, στελέχη της NAMSA, αποκαλύπτεται από ηλεκτρονική αλληλογραφία και από έγγραφα που θα κατατεθούν στις εισαγγελικές αρχές για τη διερεύνηση του σκανδάλου μη πραγματοποίησης διαγωνισμού μίσθωσης πυροσβεστικών ελικοπτέρων.
Οπως έχει αποκαλύψει η «δ», ο πρώην υπουργός Προστασίας του Πολίτη Χρ. Παπουτσής και ο υφυπουργός Μ. Οθωνας, αντί του διαγωνισμού που θα εξασφάλιζε διαφάνεια και μειωμένες τιμές, αποφάσισαν την απευθείας ανάθεση στη NAMSA με το απατηλό πρόσχημα ότι, ως εμπορική υπηρεσία του ΝΑΤΟ, θα εξασφάλιζε καλύτερες προϋποθέσεις.
Το άγχος των αρμοδίων ήταν τόσο μεγάλο ώστε έσπευσαν να καταθέσουν φωτογραφική τροπολογία, την ημέρα που αναλάμβανε τα καθήκοντά του ο νέος υπουργός Μ. Χρυσοχοΐδης, σύμφωνα με την οποία χρεώνονται στον κρατικό Προϋπολογισμό ακόμα και οι κρατήσεις υπέρ του Δημοσίου, που μέχρι πέρυσι πλήρωναν οι ιδιώτες. Με την ίδια τροπολογία προσφέρεται στους συνεργάτες της NAMSA «κατά παρέκκλιση των ισχυόντων, προκαταβολή 50%, χωρίς την κατάθεση ισόποσης εγγυητικής επιστολής», όπως ίσχυε ως τώρα.
Η αποκάλυψη
Ωστόσο, σε αντίθεση με τα προσχήματα του υπουργείου, τα στοιχεία που περιέχονται στον φάκελο του σκανδάλου δείχνουν ότι τόσο η NAMSA όσο και συγκεκριμένα φυσικά πρόσωπα θα εξασφαλίσουν υψηλές αμοιβές και προμήθειες, χωρίς κανέναν έλεγχο!
Η παραδοχή γίνεται σε επίσημο έγγραφο του υπουργείου, στο οποίο τονίζεται ότι «το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών γίνεται παρουσία μόνον στελεχών της NAMSA», ενώ προστίθεται ότι «τυχόν προσφυγές εξετάζονται, χωρίς καμία δική μας ανάμειξη» και ότι η σύμβαση «δεν μας κοινοποιείται». Το συγκεκριμένο έγγραφο φέρει ημερομηνία 23 Ιανουαρίου 2011 και δείχνει ότι το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη βρισκόταν από τότε σε επαφή με τη NAMSA, ενώ η επίσημη εικόνα που έδινε ήταν ότι αποφάσισε τη συνεργασία μαζί της μόλις τον Ιανουάριο του 2012. Στο ίδιο έγγραφο (14 ολόκληρους μήνες, πριν από τη φωτογραφική τροπολογία) εκφραζόταν ανησυχία ότι «θα πρέπει να εξεταστεί ο τρόπος πληρωμής, ώστε να είναι συμβατός με το ισχύον δημόσιο λογιστικό».
Καταγράφονταν, επίσης, διάφορες εναλλακτικές μέθοδοι πληρωμών μέσω του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, ενώ ταυτόχρονα η ίδια η NAMSA υπογράμμιζε ότι προϋπόθεση εμπλοκής της ήταν τα αιτήματα για τα ελικόπτερα να υποβάλλονται μέσω του υπουργείου Εθνικής Αμυνας. Ωστόσο, όταν ο νυν υπουργός Εθνικής Αμυνας Δ. Αβραμόπουλος, σε αλληλογραφία του με τον κ. Παπουτσή, απέρριψε κατηγορηματικά την εμπλοκή των υπηρεσιών του, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η NAMSA δεν είχαν πλέον κανένα πρόβλημα να κινηθούν μόνοι.
Πιέσεις
Στο διάστημα που ακολούθησε, οι σχέσεις Ελλήνων στελεχών της NAMSA, όπως του απόστρατου πτέραρχου Δημ. Πετρίδη, με το γραφείο του κ. Οθωνα γίνονται στενές. Ορισμένα από τα επίμαχα μηνύματα e-mails προς τον Απ. Ψωμά (διευθυντή του γραφείου του κ. Οθωνα) είναι χαρακτηριστικά:
-Πρώτον, ζητείται η υιοθέτηση «βιώσιμης και πρακτικής λύσης» στο συγγενές θέμα συντήρησης ελικοπτέρων, αν και ο αποστολέας της NAMSA παραδέχεται ότι ο ίδιος ο κ. Ψωμάς τον είχε ενημερώσει ότι αναζητείται νόμιμη λύση μέσω του Αρείου Πάγου.
-Δεύτερον, προτείνεται συγκεκριμένοι αξιωματικοί της Πυροσβεστικής Αεροπορίας μαζί με στέλεχος ιδιωτικής εταιρίας «να πάνε στη διπλανή πόρτα» (go next door) και να αποσπάσουν, με απλό πρωτόκολλο παραλαβής, δύο ελικόπτερα που είχε παραλάβει άλλη (ανταγωνιστική) ιδιωτική εταιρία.
-Τρίτον, δίδεται η συμβουλή από τη NAMSA προς το υπουργείο να μην πέφτει «στην παγίδα πλήρους και κανονικής παράδοσης» των ελικοπτέρων, «επειδή αυτό δεν γίνεται πριν περάσει αρκετός χρόνος».
-Τέταρτον, αν και οι αξιωματικοί της Πυροσβεστικής ζητούν οδηγίες από την ανώτερη ιεραρχία τους, η NAMSA δηλώνει προς τον διευθυντή του κ. Οθωνα ότι «θα εκτιμούσαμε, αν θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε την επιρροή σας για να επιδιωχθεί η λύση», που προτάθηκε!
Από τα παραπάνω e-mails (που κοινοποιούνται και σε ιδιωτική εταιρία και σε άλλα πρόσωπα) ανακύπτει το λογικό ερώτημα πώς οποιοσδήποτε διευθυντής οποιουδήποτε υπουργού αναμειγνύεται σε παρόμοιες υποθέσεις. Αποδέχθηκε τις προτάσεις αυτές και πώς έκτοτε συνεχίστηκε η επαφή του με τη NAMSA; Και αν δεν τις αποδέχθηκε, γιατί δεν έγινε καταγγελία για την τακτική της NAMSA και γιατί γίνεται ανεκτή η ανάμειξή της έως και σήμερα;
Περίεργα «σιωπηλοί» Παπαδήμος και Χρυσοχοΐδης
Ο νυν υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοΐδης δεν είχε εμπλακεί στα προηγούμενα στάδια του σκανδάλου των πυροσβεστικών ελικοπτέρων, αλλά τώρα βρίσκεται εγκλωβισμένος. Στις 8 Μαρτίου αναγκάστηκε (μετά τις υπογραφές του κ. Οθωνα και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Φ. Σαχινίδη) να υιοθετήσει τη φωτογραφική τροπολογία υπέρ της NAMSA, ενώ ανέχθηκε και την υπερψήφισή της, από μόλις έξι (!) βουλευτές, την περασμένη Πέμπτη 15 Μαρτίου, στο πλαίσιο του νομοσχεδίου φύλαξης εμπορικών πλοίων από ένοπλους φρουρούς.
Τελικά όμως θα είναι ο κ. Χρυσοχοΐδης εκείνος που θα κληθεί να επικυρώσει ή να απορρίψει το σκάνδαλο στα τέλη Απριλίου, δηλαδή ελάχιστες ημέρες, πριν από τις εκλογές. Θα καλύψει ο κ. Χρυσοχοΐδης το σκάνδαλο, όταν μάλιστα ο ίδιος, κατά τις προηγούμενες θητείες του στο ίδιο υπουργείο, είχε απορρίψει το τέχνασμα περί NAMSA και είχε προστατεύσει το δημόσιο χρήμα από όσους συνεργάζονται με αυτή, χωρίς έλεγχο του Ελληνικού Δημοσίου;
Απορίες διατυπώνονται και για τη στάση του πρωθυπουργού Λ. Παπαδήμου και του επιτελείου του, στο Μαξίμου, που τηρούν σιωπή για την υπόθεση. Ενώ ήδη αρχίζει να κυκλοφορεί η φράση «η Siemens του Παπαδήμου» (σ.σ.: κάνοντας σύγκριση με τη σκανδαλώδη ανάθεση των ψηφιακών παροχών του ΟΤΕ από την οικουμενική κυβέρνηση του Ξ. Ζολώτα το 1990), το Μαξίμου δεν παρεμβαίνει, αν και είναι γνωστό ότι η πρόταση της NAMSA θα κατατεθεί στις 26 Απριλίου (τρεις ή 10 ημέρες πριν από τις εκλογές) και θα δεσμεύει το Δημόσιο για πέντε χρόνια!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου